Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds
-
Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds
surfan svarade 19 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 51 Svar
-
Otho.m/s 0.7, borde stämma, eller?
Jag förstår att det är svårt att se sig slagen av en våg/freestyleseglare som nyligen börjat med slalom/speed. -
Svar till:
Otho.m/s 0.7, borde stämma, eller?
Jag förstår att det är svårt att se sig slagen av en våg/freestyleseglare som nyligen börjat med slalom/speed.[/ QUOTE ]
Haha, närå. Bara kul med mera snabbt folk! Dock är det ju viktigt att alla lär sig rensa sina sessions ordentligt. Blir ju roligare om alla har samma “regler”.
Ett mycket enkelt sätt att kolla så man har realistiska värden är ju att först rensa bort dom givna spikarna. Därefter ser jag till att neighbourhood är ikryssat till höger om “seglingsytan”, klickar på play, ser till att köra i typ 8x hastigheten. Viktigt oxå att dra igång grafen längst till höger under “seglingsytan” (görs i kryssrutan längst till höger i verktygsfältet). Sedan är det bara att luta sig tebax o njuta, samt ta lärdom var man körde fort och var man kunde åkt snabbare. Ser man plötsliga fartökningar som verkar liteorealistiska kan man ju med fördel upptäcka dom på detta sätt. Men framförallt är det högst lärorikt. Vid tillfällen man stått o tjötat skit med någon i vattnet, an man använda slidern längst ner för att spola fram till nästa “action-sekvens”.
Nåja. nog tjötat från mig. Over and out!
(och än en gång grattis till go fart!)
-
Är det inte raden som heter LINEAR m/s² som inte får vara över 1,0. Det är där man ser G kraften.
-
Svar till:
steget mellan 35.2 ock 33,6 värkar stort kolla otho.m/s
på 35,2 an får ej vara över 1.0 mvh surfan[/ QUOTE ]
det var ju 15 år sen man gick i skolan så nån som kan de bättre får gärna rätta
men jag funderade på hur stort steg man kan ta med 1m/s2 i acelration och det borde ju vara 1m/s per punkt.
1m/S=1,94kn så från 33,6kn skulle man kunna öka till 35,5kn utan att otho blir över 1.
grattis culing. (också imponerad av uthåligheten 10timmar på vattnet eller tog batterrierna slut sen ) -
Grattis till rekårdet men vi ger inte upp här i rågelund (ÅSA)
-
Svar till:
Svar till:
steget mellan 35.2 ock 33,6 värkar stort kolla otho.m/s
på 35,2 an får ej vara över 1.0 mvh surfan[/ QUOTE ]
det var ju 15 år sen man gick i skolan så nån som kan de bättre får gärna rätta
men jag funderade på hur stort steg man kan ta med 1m/s2 i acelration och det borde ju vara 1m/s per punkt.:))[/ QUOTE ]
jag får nog rätta mig själv efter att studerat en av mina trackpointlist bör det nog vara 1m/S per s istället för / punkt vilket gör stt man kan öka 2m/s på 2s =3,9kn så från 33kn kan man gå till 36,9kn på en 2s.
sedan är det väl som någon skrev att det är linear o inte otho som gäller -
Svar till:
Den får ej över stiga 1.0 för en vindsurfing kan inte acslerera snabbare en 1.0 för då är de en spik
[/ QUOTE ]
Hej
Kan du maila mej om var du har fått denna information ifrån -
Svar till:
Är det inte raden som heter LINEAR m/s² som inte får vara över 1,0. Det är där man ser G kraften.
[/ QUOTE ]
Hej
Kan du maila mej om var du har fått den här infon ifrån -
Allt finns på GPSARs hemsida.
http://users.info.unicaen.fr/~mathet/gpsar/index.php?menu=0&choice=0SPIKAR;
http://users.info.unicaen.fr/~mathet/gpsar/index.php?menu=0&choice=6Doppler effekt; Detta har vi ju dryftat några rader om!
http://users.info.unicaen.fr/~mathet/gpsar/index.php?menu=0&choice=5 -
Hej surfen
Jag hittar inte var det står att http://www.gps-speedsurfing.com inte godkänner linear m/s2 value över 1.0
Kan du maila mej var du fått den infon ifrånmvh
-
Hmmm… Är oxå säker på att jag läst den infon på sidan om Spikes som Surfen länkade till. Verkar dock vara borttaget nu… Kanske det var fel att ta bort alla punkter över 1 då? Damn! Har loosat ett par fina toppfarter på det isf…
-
Knatte
Gäst31 augusti, 2005 vid 18:49Tror att texten är ändrad lite, precis som Jester påpekar, men…
Saxat från http://users.info.unicaen.fr/~mathet/gpsar/index.php?menu=0&choice=6
On this screenshot, you can observe that the time has been set automatically so that we’re at the middle of the related segment. Besides, we can see that the speed of the segment, 65.1 knots, is printed on the main scree and corresponds to the value that we found in the table. It’s time to decide whether there is a spike or not. The acceleration value is very important (more than 1G, impossible when surfing), and the speed is anything but plausible . You can move a little the time cursor manually, or playing the animation forward or backward, to see what are the speeds around this segment.
10. If the point is suspicious and want to delete it, you just have to press SHIFT and click on “Delete” (it’s one of the 6 buttons) simultaneously (be carefull: if you don’t SHIFT, you erase the whole track). You can SHIFT-delete as many times as necessary (usually one time, sometimes 3 or 4 times if you crashed in the water). All the views are instantly adjusted. Hence, here, we finally got:
Main view Tachymeter
Utan att vara helt säker så tror jag alla värden över 1.0 är lika med värden över 1G enligt ovan.
-
Svar till:
Damn! Har loosat ett par fina toppfarter på det isf…
[/ QUOTE ]
skicka orginalfilen (orörd) till mej så fixar jag till det i så fall
-
Svar till:
Svar till:
Damn! Har loosat ett par fina toppfarter på det isf…
[/ QUOTE ]
skicka orginalfilen (orörd) till mej så fixar jag till det i så fall
[/ QUOTE ]
Har redan fimpat orginalfilen… Men jag tror nog att värden över 1 borde vara teoretiskt omöjliga..
-
Alla värden över 1.0 = 1G ska tas bort från loggen, och vipps så blir det skillnad på alla höga toppfarter man har. Till det sämre alltså, kanske är läge att kolla alla speedfreaks loggar efter detta. Heller ta bort allt, och börja om från början, surt sa räven, men det ska vara samma villkor för alla.
Logga in för att svara.