Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

• tbsurf

Medlem
    1 september, 2005 vid 20:22

bra knatte, hoppas att det blir läge att prova där cool.gif

det här stället ska visst också fungera

• getwet

Medlem
    2 september, 2005 vid 20:38

Tror inte att lösningen ligger i att ta bort samtliga sessions…..
    Till att börja med så är inte GPS speedsurfing vare sig ett OS eller VM, inte ens ett KM så ta det hela med en nypa salt. Syftet med siten är att medlemmarna ska tävla mot sig själva genom att förbättra sina resultat och själva hitta ett sätt till att bli en snabbare speedster. Ytterligare en detalj är att bygga upp en bra “bank” när det gäller material samt spots som är lämpliga för speed. Vi använder oss fortfarande av en teknik som kan ha vissa brister men det går att ta bort de mest felaktiga resultaten, men ibland kan det kanske bli fel på några tiondelar upp eller ner men precisionen är dock oerhört bra idag om man bara vet vad som ska “tvättas” bort. Därför finns det program vi idag använder oss av för att selektera bort eventuella felaktigheter som kan uppstå till en viss gräns. Att hitta en mm rättvis lär knappast kunna hittas under en snar framtid…….
    “samma villkor för alla” lär det bli först den dagen när vi seglar på samma ställe, med samma vatten och samma vind samt samma “tvättare” till filerna som töms ur våra GPS:er.
    Enligt kontakt med Roger i Holland så ställer han sig mycket frågande till det du hänvisar till angående 1.0 i linear. Själva använder dom siffrorna till att söka efter spikar……du vet sådana där som plötsligt kan redovisa 41.7 knop i programmet. Med ett sunt förnuft och med en ödmjuk inställning till sina egna resultat kan man ganska omgående se om resultaten är felaktiga eller inte, det är just det som siten bygger på, förtroende samt ett sunt förnuft.
    GPS speedsurfing ska med andra ord inte tas på blodigt allvar som den är idag, framförallt för oss svenskar som seglar på väldigt olika förhållanden. Annorlunda blir det den dagen när vi träffas på samma plats och förutsättningarna är lika. Fram tills dess är siten ett utmärkt sätt att förbättra vår seglingskunskap för att bli snabbare, tänk på det istället för att vara bitter angående dina 41.7 knop som raderades.

• jester

Medlem
    2 september, 2005 vid 21:02

Ta på allvar? Inte alls. Var bara ett ypperligt tillfälle att jävlas med Surfan då jag var aningens snabbare än honom ett bra tag (mest beroende på brist av bra vind). Om någon tolkat mig som att ta det här dödsallvarligt, så har ni tolkat fel… wink.gif

Bara en ball grej för mig, helt enkelt. Samtidigt skulle det ju inte sitta fel, och köra på riktigt platt vatten i bra vindar, för att få reda på vart ens egna gräns går…

Dock är det ju alltid bra att veta hur man bör tvätta sessionerna, så att man om inte annat kan jämföra med sig själv. Och även polaren i viken.

• boman

Medlem
    2 september, 2005 vid 21:03

Låter vettigt det du skriver GetWet. Men när ska vi träffas då? nästa prognos kan väl vi runt sthlm gadda ihop oss för att tjöta lite. alla seglar ju på så olika ställen. Culin får visa vägen.

Sen får vi hoppas att skörde tiderna är slut på öland om det nu blir någon speed tävling där, fy fanken vad gräs det var där förra veckan.

mvh

• surfen

Medlem
    2 september, 2005 vid 21:16

Ja håller med dig det är ett bra verktyg för att se vad man kan prestera i olika förhållanden och med olika material. Om jag skulle vara bitter på att resultatet blev nerskrivet, nej det är jag inte, varför skulle jag vara det? Det är ju bara en lek! En lek som jag tänker hålla på med så länge jag orkar. Med eller utan en GPS runt halsen, men jag ska erkänna att man har blivit mera tävlingsinriktad när man är på vattnet och GPSen är med, men det är mest mot mig själv för på varje ny bog så kollar man om det gick lite fortare än förra gången. En annan rolig sak är att dra ner datan på sjökortet och se hur man har farit fram över vattnet. wink.gif

• surfan

Medlem
    3 september, 2005 vid 10:34

För mej finns inget anat en att slå 40 knops vallen
    de här är största allvar. För mej gäller de att
    kvala in till nästa års pwa tävling på sotavento

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur faan lägger jag in mina resultat på GPS-speeds

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.