Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..
-
Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..
ola_p svarade 20 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
-
härligt att höra att vi e fler som har samma problem…jag har också bra tetat vulcan ett fåtal gånger… o precis som dig kommer jag ungefär 90 grader innan jag daskar i ryggen i vattnet.
Den enda gången jag kommit runt så långt att jag fått känslan av att plana bakåt d va då jag försökte på grubby…det blev ju också ett fett plask men men.
-
min stora fråga är inte hur man får runt brädan, utan hur man vid ett eventuellt försök undviker att få brädan upp i skrevet?
-
de får du inte. testa nåra gånger så märker du de. i början landar man nämligen i vattenstartställning med brädan åt andra hållet. gjorde ja iaf
-
Stå inte rakt över brädan första gångerna, så landar du med brädan framför dig, så har jag gjort hittils, så nu återstår bara att man hamnar över brädan… Det där med att dra runt den med framfoten lät som det kunde vara haken…
-
Vad menas med att man inte ska stå rakt över brädan? Jag trodde att det var just det man skulle göra?
-
alltså sparka runt den med bakfoten istället för att dra runt den, då får man brädan framför sig, och kan få in lite känsla för hur oerhört lätt det är att få runt den, för att bli av med ev. mental blockering…
Logga in för att svara.