Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hur får jag draken upp i vindfönstret?

• Hur får jag draken upp i vindfönstret?

Publicerad av lumpan på 28 februari, 2006 vid 09:51

Är egentligen vindsurfare men har skaffat mig en kite för att han något att göra på vintern.
    Har stått och tränat en del utan skidor och börjar få rätt bra koll på draken.
    Problemet när jag kör med skidor är att jag inte får draken upp i vindfönstret och orkar därför inte hålla emot och ta höjd. Får för mycket drag helt enkelt.
    Hur ska jag göra?

cortex svarade 18 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • cortex

Medlem
    28 februari, 2006 vid 09:57

Dra lite i depower-strappen, skjut bommen ifrån dig maximalt och kanta emot ordentligt. Håll ner hastigheten om du vill ta ordentligt med höjd.
    Om du fortfarande dras av kanten och inte får ut kiten till vindfönsterkanten så är det dags att rigga en mindre kite.

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hur får jag draken upp i vindfönstret?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.