Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur får man höjd i hoppen

• Hur får man höjd i hoppen

Publicerad av stellan på 2 oktober, 2003 vid 15:54

Jag har börjat försöka mig på att hoppa och försöker lista ut hur man får mest höjd i hoppen. Fart och vind är givetvis en faktor. Att vara så långt under draken som möjligt verkar vara bra. Men hur håller man farten och är under draken? Tar ni fart, släpper kanten och glider under draken, kantar skarpt igen och vänder draken för att få till hoppet. Så verkar det se ut när jag tittar på di äldre..

Ha det – På lördag blir det vind

kitelife svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2003 vid 20:36

ja det låter bra. har man använt mcyket depower kan man ju bara föra upp bommen och sen dra till precis innan man lyfter.

• melker

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 07:08

Du är helt rätt på det stellan. MEN jag skulle rekomendera att skita i att falla ned i vind i början. Bara luta dig bakåt, dra till dig bommen och dra draken från klockan 10.30 till 13.30. O fega inte slit till i bommen rejält. Garanterar lyft !

• fred

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 10:09

Man köper sig en stor NORTH grin.gif

Fred.

• stellan

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 21:26

Eller så skaffar man en sådan här….. kite.jpg

• rambo_johnson

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 23:31

Svar till:

Fred.

[/ QUOTE ]

Njaaa, man åker till Cabarete och inser att Slingshots brädor suger fet get balle och köper sig en EH bräda o ger järnet….

• kitelife

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 07:55

Svar till:

Svar till:

Fred.

[/ QUOTE ]

Njaaa, man åker till Cabarete och inser att Slingshots brädor suger fet get balle och köper sig en EH bräda o ger järnet….

[/ QUOTE ]

Va fan rambo här sitter man och höjer din planka till skyarna och så ska du trasha min?????

Eller som en god väns mamma (Mr. marshall matters) säger ” if u dont have something nice to say than dont say nothing”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur får man höjd i hoppen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.