Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › Hur får vi plogat i vinter?
-
Lär väl va över 2dm men plogkillen tyckte inte det var nåt problem.
-
Kanske var liiiiite optimistisk med 400x400m men vi får se vad det blir.
-
Typ 32 000 kubik om det är 2 dm snö :), säg att en normal villa är ca 600 kubik som jämförelse . Hoppas ni får en yta plogad och det blir lite vind också!
-
ja 150*150m med 2dm snö på blir “bara” 4500m3 då är det 600m snövall runt om att fördela snön på, vilket ger 7,5m3 / meter snövall …hur hög snövall kan man göra med en fyrhjuling 0,5m ? då blir den bara 15m bred .
hoppas du fick ett fast pris på skottningen för även det kan ju ta en vecka 🙂
men jag kommer gärna o kör om det går . -
Nu skulle det ju behöva plogas igen la ju ner det när vi hade fina isar ett tag.
Plogning nu kanske blir svårt då snön är väldigt kompakt.
Det har ju snöat för flera år tycker man så nästa år som får man väl hoppas på mindre snö.
Men skidvarianterna kanske slår igenom mer då dom klarar mer snö. -
Jo, jag förstår läget. Havsisarna är ju körda tills dess det blir tö och gärna regn men hur ser det ut längs Rännet? Finns det några sträckor där som kan vara åkbara? Man rapporterade ju bra isar och rekordtid på sträckan.
Svenne skrev tidigare:
Låt säga, att det finns ett riktiga jävla blåshål rakt väster om stan, som redan har allt det där?.. 🙂 -
Snön är ju ganska tung så jag tror nog att isen stöper igenom ganska snart.
-
Jag tar upp en gammal tråd. Kort info inför säsongen 2015:
Det har från Södertörns Surfklubb och Sällskapet Skridskoseglarna lagts ned mycket energi för att först få till stånd en plogad bana på Drevviken. När tre kommuner, Stockholm, Haninge och Huddinge tackade nej har vi fortsatt med att försöka få till stånd plogning på Ältasjön.
Frågan kommer att handläggas vid Nacka Kommun. Till det kommer att Miljöpartiet i Nacka skrivit en motion i frågan. Förhoppningen är att få till stånd plogning av en bana om 150 x 100 meter. Det blir spännande att se vad man kommer fram till…
-
Handläggare av frågan om plogning av Ältasjön har utsetts vid Nacka Kommun. Den 7:e oktober kommer en företrädare för isbrädesporten och en för kitewingarna att få möjlighet att närmare presentera förslaget i Nacka Stadshus. Inriktningen blir förmodligen den att höra om kommunen i mån av möjlighet och under vissa omständigheter skulle kunna hålla en bana om ca 100 x 150 meter öppen. Mycket återstår men detta är ändå ytterligare ett steg i rätt riktning.
-
Bra jobbat!
Det kommer def. göra sporten mer tillgänglig för alla.
Logga in för att svara.