Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Hur förlänga linorna…
-
Hur förlänga linorna…
Publicerad av dadde på 21 juli, 2010 vid 12:48Jag har precis köpt mig en Helix 12 (2010). På bommen jag fått med (2010) står det att det är 20 meters linor, jag har fått med 4 m förlängningslinor. Det rekommenderas att köra på 24m så jag tänkte förlänga linorna.
Vad skall jag tänka på när jag förlänger?
Hur gör jag?
Hur “knyter” man?sourra svarade 14 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Om du har fått specifika förlängningslinor så bör det finnas öglor liknande dom på draken, eller?
Förutsatt att alla förlängningslinorna är lika långa behöver du göra några ytterligare justeringar förutsatt att 20m bommen är rätt inställd från början.
-
Yo! Framlineförlängningarna trär du igenom de befintliga framlinorna och sedan genom sig själv (om du förstår hur jag menar) och baklinorna kan du göra likadant med, alt. fäster du baklinorna till förlängningarna på samma sätt som du normalt sett ansluter de till liten. Är du med på hur jag menar?
-
sourra;621863 wrote:Yo! Framlineförlängningarna trär du igenom de befintliga framlinorna och sedan genom sig själv (om du förstår hur jag menar) och baklinorna kan du göra likadant med, alt. fäster du baklinorna till förlängningarna på samma sätt som du normalt sett ansluter de till liten. Är du med på hur jag menar?
Tackar!! Kanon!
Är det så här du menar? (se bilden). De linorna som är längst upp på vardera bild är förlängningarna.
Vad rekommenderar du att köra med 20 m eller 24m? (Har en Helix 12 2010, Momentum bräda, 88kg, nybörjare).
Hur kör du och alla andra, med 20 eller 24, jag vet inte om jag sett någon som har förlängt tidigare (i och för sig har jag bara testat 3 drakar:smile:) -
Japp, just så. Damn vilken pedagog jag är 🙂
Jag kör med förlängningar jämt på alla storlekar utom när jag kör vågor och vill kunna svänga snabbt. Testa, jag tror du kommer gilla den setupen, det gör de flesta.
Logga in för att svara.