Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur förvara prylarna i vinter?

• Hur förvara prylarna i vinter?

Publicerad av sourra på 23 oktober, 2008 vid 18:40

Salut! Hur ska man förvara sina prylar i vinter? Jag menar inte att jag inte ska åka i vinter men jag har mina grejer i vindsförrådet och det kan bli jäkligt kallt där på vintern. Förra året hade jag allt i lägenheten men tjejen var fan inte nöjd då. Så frågan är hur följande grejer klarar kyla?

Våtdräkt (blir sprött va?)
    Torrdräkt (latexmuddarna blir ledsna?)
    Kites?
    Bommar?
    Brädor med träkärna?
    Brädor med skumkärna?
    Pumpar?

sourra svarade 16 år sedan 12 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • haze

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:47

Kites?
    Bommar?
    Brädor med träkärna?
    Brädor med skumkärna?
    Pumpar?

Allt detta klara kyla. Framför allt brädorna då det är byggda som snowboards.

Kitesen tar ingen skada. Och inte bommarna heller.

Pumparna kanske går sönder 😉

• sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:50

Tänkte på all gummiskit som är i pumparna.

• haze

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:51

Har alltid haft de på vårat uthus och det har inte varit några problem.. Annars så kostar en ny 39 kr på Classe från Insjön 😉

• sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:52

Man blir ju lite kräsen när man kört Even Bigger Super Ginormous Manual Inflation Device ett tag 🙂

• nordstedt

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:54

Om du vill så kan jag vinterförvara din Torch, lovar att ta väl hand om den!

• yann

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:06

Generellt så är ju kyla bättre än värme för gummi.

@Haze 510879 wrote:

Har alltid haft de på vårat uthus och det har inte varit några problem.. Annars så kostar en ny 39 kr på Classe från Insjön 😉

Helt off topic men jag ska dit hela nästa vecka. Är det dina hemtrakter? Några tips på vad man inte ska missa?

• sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:07

Uthuset eller insjön?

Martin: Tackar för uppoffringen, men ska inte du vara på en stor båt hela vintern? =)

• gonzo

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:11

kasta ut kärringen och ta in prylarna

• haze

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:11

På Classe?? Eller i Insjön?

• yann

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:12

@sourra 510885 wrote:

Uthuset eller insjön?[/quote]
    Insjön och jobba på Classe.

• haze

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:14

Ahha i Insjön? Fan dit skall jag imorgon… Fast jag är ju hemma ett tag.

Yann: Du skall inte till Varberg innan? Och har lust att ta med mig kite från Surfers?

• yann

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:21

Jo, åker med all säkerhet till Varberg på lördag. Tåg till Insjön söndag kväll. Hem igen fredag vid lunchtid. Kan ta med mig draken om jag är förbi under öppettiderna på Surfers. Var är du nu då och varför tar du den inte själv?

• haze

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:24

Jag är hemma i Borlänge. Donar och fixar innan jag drar till Schweiz nästa helg. Du kan få åka bil med mig till Gbg nästa fredag. Min kite gick sönder lite i Måndags. Skulle vara skönt att ha den här så jag kan packa den inför resan ner mot Alperna.

• yann

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:40

Ok, förvarna att jag kommer och hämtar den då. Är det Surfers-butiken eller cafét i abay? Vad är det för kite?

Jag har redan tågbiljetter och åker med en kollega men tack för erbjudandet!

• haze

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:43

Jag ringer de imorgon då. Är butiken…. Caution Mayhem 9:a

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur förvara prylarna i vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.