Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur förvara prylarna i vinter?

• yann

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:51

okok, 0733-619893. Fast jag kan inte lova något om det inte är så att jag har vägarna förbi Varberg under öppettiderna men just nu ser det ju inte ut att bli något problem.

• krillan82

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:53

@sourra 510872 wrote:

Salut! Hur ska man förvara sina prylar i vinter? Jag menar inte att jag inte ska åka i vinter men jag har mina grejer i vindsförrådet och det kan bli jäkligt kallt där på vintern. Förra året hade jag allt i lägenheten men tjejen var fan inte nöjd då. Så frågan är hur följande grejer klarar kyla?

Våtdräkt (blir sprött va?)
    Torrdräkt (latexmuddarna blir ledsna?)
    Kites?
    Bommar?
    Brädor med träkärna?
    Brädor med skumkärna?
    Pumpar?

Ta in sakerna i lägenheten, sen bor du själv i förrådet så klart,

• johanw

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:53

@sourra 510872 wrote:

Salut! Hur ska man förvara sina prylar i vinter? Jag menar inte att jag inte ska åka i vinter men jag har mina grejer i vindsförrådet och det kan bli jäkligt kallt där på vintern. Förra året hade jag allt i lägenheten men tjejen var fan inte nöjd då. Så frågan är hur följande grejer klarar kyla?

Våtdräkt (blir sprött va?)
    Torrdräkt (latexmuddarna blir ledsna?)
    Kites?
    Bommar?
    Brädor med träkärna?
    Brädor med skumkärna?
    Pumpar?

du kan ha de hos oss… 🙂

• litease

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 20:40

bästa sättet att hålla grejerna fräscha är ju att använda dom! mina torrdräktsmuddar går alltid sönder när dom inte använts, senaste inköp blev en halsmudd som säkert köptes in inför förra säsongen också. sjukt störande. a lot of babypowder brukar funka det med

• neven

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 20:47

Källarförrådet?

• kasimir

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:14

Frågan borde ju vara hur kärringen klarar kyla.
    Tror i allmänhet att det täcka könet klarar kyla bra med tanke på fettprocent etc.

• sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 22:32

Källarförrådet är för fjuttigt så det är bara att glömma och det är “kärringen” som äger lägenheten så det blir nog jag som får sova på vinden. Nu när jag tänker på det så finns det en tältsäng + sovsäck där uppe. Om någon kan låna mig en videokamera ska jag sända en hel massa avsnitt av “Survivor man – Pussywhiped edition” här på Steffo till våren.

• skotten

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 22:47

my new waveboard is sleeping in the bed with me.. I dont care about any wet patches..

• kvabbso

Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:57

sluta att ängslas, du har väll inte förådet i en frys va?
    så länge det inte går under noll e det inga problem.

• sourra

Medlem
    24 oktober, 2008 vid 11:25

Du menar att det inte finns risk att det blir nollgradigt i Göteborg? Det är den här förnekelsen som gör att det är fler bilar i diket än på vägen när det snöar på västkusten. Min vind är oisolerad så temperaturskillnaden mot yttermiljön är försumbar.

• haze

Medlem
    24 oktober, 2008 vid 11:55

Och det spelar ingen roll om det är minus för brädan och kitesen i alla fall så 😉

• kvabbso

Medlem
    24 oktober, 2008 vid 11:56
    sourra;510872 wrote:
    Salut! Hur ska man förvara sina prylar i vinter? Jag menar inte att jag inte ska åka i vinter men jag har mina grejer i vindsförrådet och det kan bli jäkligt kallt där på vintern.

har du minus grader på vinden?

• sourra

Medlem
    24 oktober, 2008 vid 13:56

Jag har oisolering. Nuff said.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur förvara prylarna i vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.