-
Hur fungerar Freestyle som nybörjarbräda?
Jag fick en fråga som jag inte kan tackla själv så varför inte bolla in den på vårt eminenta forum
Frågan var: Varför kan man inte skaffa en stor freestyle som nybörjarbräda?
Var på mitt svar blev nått i typ med…
– öh va, nä, du ska ha en freeride ….…. eller fan, tja varför inte…… (eller?)Niklas som han heter är inte helt grön då han har plaskat omkring ett tiotal gånger med sitt slalomspett (Tiga 276),han har planat någon gång men krok(n)ade ur tillslut då vi inte gav honom rätt förutsättningar (hård vind & djupt vatten), men efter ett besök till Wallens testcenter i Askimsviken tände han till igen .
Grejen är den att ha vill gärna lära sig men vill inte gå den långa väg som vi rävar gått, med de moderna prylar som erbjuds borde detta inte vara något problem men att köpa en stor nybörjar bräda känns avlägset, så avlägset så han började snegla på Kite (ska ju vara lättare att lära sig) MEN, grejen är att den att han spanat in Freestyle som ser jäkligt kul ut, brädorna är ju korta men breda och har rätt stor volym, borde ju också vara en bräda att växa i menade han och dumpade frågan till mig……..
Bredden & volymen talar ju för att det skulle fungera, det som jag hänger upp mig på är att man hört att brädorna inte är så ”goa” att nöta sträckor med vilket det förmodligen kommer de första 2 åren, men grejen är att det borde finnas Freestyle brädor som är mer åt ”Freeride” hållet, frågan är ju vilka det finns att välja på?,
Fågorna är:
1. Fungerar en stor Freestyle som nybörjabräda?
2. Vad finns det för brädor som skulle passa? (-02 & nyare, killen väger 85-90kg)Kom igen nu, Konvertera denna själ till vårt förlovade land
//Glenn
Logga in för att svara.