Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur funkar "golfbag"? Någon som flugit med Qatar?
-
Hur funkar "golfbag"? Någon som flugit med Qatar?
blizzy svarade 13 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 27 Svar
-
Jag har inte hittat nånstans om vad kiteutrustning väger, så jag vägde min och tänkte bara skriva det om nån annan undrar =)
Kiteryggsäck inkl kite, pump, bom: 6,5kg
Bräda med bindningar: 4kg
Sele med leach: 2kg
Så ca 12kg totalt + våtdräkt och kläder kommer min utrustning att bli alltså.Så att komma under 23kg är nog ingen svårighet, det kluriga är väl just med storleken på bagaget då det ju är en lite annorlunda form än vanliga resväskor….
-
Jag har aldrig fått problem pga storleken på väskan, men ibland får man lägga den i specialbaggage men då utan att behöva betala nått extra.
Så nuförtiden tar jag bara med mej 23kg kitegrejor och resten som handbaggage. -
Men då har jag kört med coffinbag som inte är lika stor som en golfbag. Sen så har den inte hjul och plast undertill som ändå bara blir onödig vikt
-
Vogon Jeltz;644439 wrote:Det Handlar inte så mycket om själva flygbolaget enligt mitt tycke ! Mer om när bageincheckningspersonalen senast fått kuk eller fitta (beroende på läggning/kön för att inte diskriminera någon)…
sen har det ju lite med att göra om man har en bag som liknar en golfbag eller en bag som liknar en liksäck 😉
-
Vogon Jeltz;644880 wrote:HAha! serie mördar bag mer isf 🙂
Eller kanske på hur personen i fråga ser ut:wink:
-
Sorry för sen återkoppling, den här kör jag alltid http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=70
8 -
Sorry för sen återkoppling, den här kör jag alltid [IMG]http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=708[/IMG]
-
Sorry för sen återkoppling, den här kör jag alltid http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=708
-
Själv flög jag hem från australien förrförra julen med en surfbräda i litet format, behövde BARA betala Qantas (det första planet på den långa resan), alltså inte SAS som vi bytte till i london heathrow 😉 så det bolag du flyger för först är det enda du behöver betala för om inte annat gäller för “ditt flyrbolag” 🙂
-
Mr.Jibe;644959 wrote:Själv flög jag hem från australien förrförra julen med en surfbräda i litet format, behövde BARA betala Qantas (det första planet på den långa resan), alltså inte SAS som vi bytte till i london heathrow 😉 så det bolag du flyger för först är det enda du behöver betala för om inte annat gäller för “ditt flyrbolag” 🙂
Jo jag vet, hade exakt samma situation hem från Australien. Resan gick med Qantas och SAS, men behövde inte betala för Qantas har specialregler för surfbrädor..
Det är dock inte “det första” flygbolaget som bestämmer utan de som utfärdat biljetten. Om du har en Qantasbiljett men maskinen körs av SAS så är det Qantas regler. Och vice versa. I regel är det ju den största delen av resan som utfärdar biljetterna…Kite och Qatar är ju dock en annan femma, inga specialregler vad det ser ut som..
Logga in för att svara.