Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Hur gåre med vädret på dominikanska?
-
Hur gåre med vädret på dominikanska?
Publicerad av honk på 25 oktober, 2005 vid 12:44Det verkar ju sannerligen vara en del action i västindien just nu. Alfa, Wilma och vad dom nu heter…
honk svarade 19 år sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
inte mærkt av ett skit faktiskt. Lite regn, lite vind, lite åska… nångång sådær.
-
Fasen vad bra!
Jag åker på onsdag tidigt på morgonen så det är bara timmar kvar tills jag får tillbringa månader med min favvo-hobby
-
Tjoho, då sitter man på flygplatsen i amsterdam och väntar på flyget till puerto plata … Känns lite pirrigt måste jag säga.
Vi kanske ses snart då om du är i samma krokar
-
Kjellorix
Gäst2 november, 2005 vid 15:52Nu har det varit toppen kitevader i Cabarete 3dar i rad
-
ja, skønt med en svensk, jag bor tillsammans med 30 norrmæn det ær grym kite hær nu.
-
Mycket trevlig ställe måste jag säga… har fått kitea ett par dagar och hade kunnat idag ifall jag inte hade bränt mig så “#¤!¤ mycket på den där solen som ständigt skiner här.. Vågsurfingen på förmiddagen bränner sönder mig, men det är det värt
Är det någon mer svensk som är på väg ner till caberete då?
-
fan skaffa en rashguard du blir fan brun ändå.. o slipper bärnna sönder dej…
-
Jag kör med rashguard.. men det är inte kroppen som är problemet, det är ansiktet… måste skaffa zink-pasta.
-
shitt kör på fede solfaktor.. det allra fedaste dom har ty 1000+ eller nådd.. .
-
inne på bic har de fet zinkpasta…köp den för de andra på janets e skit
-
Någon som har några erfarenheter från karibiska öarna och kan tippsa lite och så.
Undrar blandannat på ett ungefär mycket pengar tror ni det skulle gå på 2 månader?
hur mycket pengar får man lägga ut en vanlig dag för käk och boende?Jag och några till funderar att dra till någon av öarna under 2006 i minst två månader och leva livet en stund nämligen
-
Jag får væl knalla dit och køpa en sådan zinkpasta då 🙂
(Hmm, anvænder en kompis dator som ær norsk)Du kan kæka en schyst frukost ute før ungefær 40kr, och då får du verkligen mat så du står dig fram till middagen. En pizza kostar ungefær 50-60kr på restaurang och en øl kostar kanske 20kr. En stor flaska vatten kostar fem kronor och du bør inte dricka kranvatten från vad jag har hørt.
Det finns en strand hær i cabarete som funkar finfint till att kitea på men om du vill till kitebeach bør du ta en mopedtaxi som kostar ungefær 5kr enkel væg. Man kan køpa en moped sjælv hær før ungefær 3000kr som man sedan kan sælja nær man åker så har man løst alla transportproblem.
Det ær grymt varmt hær så man går stændigt omkring och svettas… luftfuktigheten ær inte att leka med heller, har man bløtt ner golvet i duschen så torkar det inte førrens någon aktivt torkar bort det.
Jag har bara varit hær en vecka så jag antar att det finns andra som har mycket bættre koll æn mig, men jag måste sæga att jag trivs bra hær 🙂
-
verkar som priserna gått upp rejält de senaste två åren
vad ligger boendet på per månad? -
typ $300us…
Jo, det är inte direkt superbilligt här.. men man kan komma undan ganska billigt om man bara tänker sig för.
Logga in för att svara.