Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur gör jag en frontmobe?
-
sidpiraya wrote:Hur gör man om man aldrig pallar tränna? finns det igen trix för att bara sätta det direkt
Sprattla som faan, altid lura du nån! -
sidpiraya wrote:Hur gör man om man aldrig pallar tränna? finns det igen trix för att bara sätta det direkt
T-SOD (TheSpinOfDeath)… det klassiska tricket kan man klara utan att man tränar… men man måste kunna minst namnet på 66 olika trix (utan fusklapp) plus att man måste ha shorts ovanpå våtdräkten och dessutom måste man känna någon av medlemmarna i den nystartade supersecret kiteklanen på västkusten…
-
mav, de e faktiskt precis de man gör, kallar det en back to blind eller front to blind om man inte kommer över på hälskär.
-
Matthias wrote:Ursäkta att jag stör mitt i allt snack om utrustning, tänkte höra om någon kunde ge mig lite ingåend tips och tricks på hur en frontmobe ska genomföras?
mvh
MatthiasJag ska visa dig en dag! Fast du måste lära dig 360 först
-
@Pepä 313526 wrote:
Asså hur man gör en frontmobe.
Ahhh, den finns inte. Hela kitesvangen ar en myt. I bland hoppar jag lite o kiten liksom slanger ivag mig…det ar en F16, eller hopp med skutt, eller nat.
Fan vet, men kul ar det. Han MOB har jag snackat med en gang…var fiskare eller nat? -
@Mav 312969 wrote:
träna front 2 blind (och senare front 2 surfacepass) och instället för att mjukt falla över axeln(seq.7) och landa bland så ryck ner bommen till höften och försök rotera den extra 180’n mendan du skickar bommen.
Tränar du på front 2 (blind)surfacepass tillräckligt och lär dig sätta den snabbare o snabbare så får du din frontmobe.
Det her ser jo bare dumt ut. Lære seg å poppe i steden for å loope.
Men matthiias, det her har vi jo snakket om.Pop en BIG front roll, hvor du inverterer mer en vanlig så er det høyre til venstre hånd om du kjører mot høyre. Men du kan vel kanskje bare mest mot andre sidan?:D
Sees vi i sommer?
-
O Hengo det är bara att sätta sig o kolla på Dre, sen går du ut o gör det.
-
Ja,
gjort några framsteg? jag la ned mina frontmobeplaner men har tänkt på att ta upp projektet igen.. pepää, ska vi battla eller??
Log in to reply.