Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur göra ni näär ni ska ut o resa ni ska ut o resa
-
Hur göra ni näär ni ska ut o resa ni ska ut o resa
Publicerad av niklas82 på 17 oktober, 2002 vid 15:40Hej
hur gör ni när ni ska få med er hela kittet på resan..
vad betalar ni extra? vad ska man säga att man ska ta med typ ingen fattar vad kite é förnått när dom undrar vad man ska ta med..
Hur packar ni det ? typ allt i ett slår in brädan mmmÄr tacksam för minsta lilla detalj..
kitelife svarade 22 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag har bara betalat en gång och det var från LA till Hawaii, sura 70 dolalrs fast kärringen ville ha 70 per bräda, hade två me mig, fast hon gick med på att bara den ena var surfbräda 170cm DIrectional, den andra var en wake. Jag vet att tex BA(Brittish Airwais inte tar betalt för surfbrädor, jänkarna däremot är sura.
Mark Shinn vet jag har satt golfklistermärken på sin board bag och kör det som golfklubbor med gott resultat.
Jag har grejerna i ett snowboardfodral, alt tänkte jag säga att det är en vattenskida, funkar kanske inte om man har en Bic210 …
När man har en boardbag som väger 30+kilos så börjar dom lacka lite. Men åk till en golfshop o köp ett resefodral för golfbagar, det är både rymligt och bra. fråga samtidigt efter lite klistermärken.
Jag brukar slå in brädorna i handdukar eller lakan, kan dessutom vara bra att ha o sova på senare. Som tur är min snowboardbag lite vadderad så det hövs nog inte…
Lycka till
-
ett annat problem, security’n kan börja klaga om du har kiten i handbagaget… dom tror att du är terrorist och skall hoppa med fallskärm, kan vara bra att ha med en bild för att visa, om du får problem så slipper du veckla ut din kite över hela terminalen som du förmodligen har packat & vikit ihop till världens minsta knytte för att få plats med den i handbaggaget(inte kul om kiten kommer bort och det blåser när du landar
, kan ju bli dyrt också)
-
ska nämnligen till kapstaden på söndag… i 17 dar.
undar en sak: tar ni med er grejorna som vanligt bagage ? eller säger ni till innan till flygbolaget att ni har extra?
måsste få veta så jag inte står där med grejorna och inte får åka iväg?tack för alla tips
Niklas
-
kör på, får du betala så betala, glöm inte våtdräkten i sydafrika 8-14 grader i vattnet bara, eller köp en där nere, rätt billigt.
-
Naj Hugge, inte Mark Shinn. Elliot Leboe var det.
/Peps
-
Vad du än gör så nämn aldrig ordet windsurfing! Skall du betala så är det för surfboard, ca 600 spänn. Betydligt billigare än vindsurfingutrustning. Har själv kört 1 vindsurfingutrustning + 2 kitebrädor & 2 drakar till Kapstaden som 1 surfboard. Brukar funka med lite övertalning. När du skall hem och har shopat massa nya prylar skall du gå till flygplatsen och dra av deras moms. 14% rakt ner i fickan. Nämn inte detta för tullen i Sverige…
Ha de jävligt gött i Kapstaden!Själv åker jag till WA i december. Nån som vet hur det funkar med Kite där. Jag åker med ett gäng vindsurfare och vi kommer att hålla till runt Geraldton.
Kan vindsurfare/Kitesurfare samsas på samma ställen?
Behövs våtdräkt?
Vågor/Plattvatten-möjligheter?
Mobiltelefon? -
geraldton är nice! En shorty är bra att ha. Mobil funkar. Såg inga kitare där uppe (2001) men i Lancelin fanns det en del. Alla är supertrevliga så fråga bara först var du kan hålla till så blir det nog inga sura miner. Ben Severne som utvecklar airrush åt starboard bor i Geraldton så fråga honom, han har en shop där. Finns både plattvatten och vågor speciellt vid Coronation.
-
Hej!
Åkte med Apollo till Grekland i somras och betalade inte än spänn. Sa att det var en wake-board när de frågade. Killen bakom inchekningsdisken såg lite misstänksam ut men det är bara att stå på sig.
Hare’ gott!
-
Åkte till egypten med denna väskan förra året… Inte en spänn kostade det och då kunde jag inte lyfta väskan på egen hand
Logga in för att svara.