Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hur hadde ni det igår?
-
hur hadde ni det igår?
Publicerad av aerial-arnie på 12 oktober, 2003 vid 16:54undrar hur ni andra hadde det igår när restanter av orkanen Kate drog över oss?
jag surfade i följande super förhållande: Löderup strandbad (södra skåne) med 14-16 m/s (4.7/78L vågis), V-VNV, styrbord sideshore, 3-4 mtr vågor, 5-6 frontside cutbacks, sol 13-15 grader.
Tyvärr har jag inga bilder för att kunna visa, eftersom jag surfade tyvärr helt ensam i dessa underbara sällsynta svenska förhållande… vart var ni då undrar därför jag förståss. Svara så kan vi kolla vart i sverige man också kunde rippa stenhård!
aloha
arnoutskarabe svarade 21 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Ringenäs kanon. 4.5, logo, 100% sideshore, 4-5 cutbacks där också. Fan va gutt
-
Här hade det iofs lagt sej, men brorsan rippade i det lilla som var kvar:
-
Apelviken var jäkligt bra igår på förmiddagen med tyckte jag.
4.7 och sideshore/cross-on med jämn vind o bra väder, bland de bättre dagarna i år tycker jag, innan brädan gick sönder då -
Seglade Båstad (malen) 5,0 bra vågor, sol och ganska varmt, hyffade förhållanden, vad som förgyllde dagen var att man drog av sina 2 första framåtar denna dag, Äntligen!!!!
-
Grattis till framåtarna Andreas! Fan va gutt. Kraschar mina bakåtar än så länge, har ej provat framåt, som var årets mål. Men säs är ju långt ifrån slut… =)
-
Grymt!!! Bra jobbat!
Fan, jag har inte seglat ordentligt på jävligt länge… Plåtade största delen av tiden igår, så kanske kan komma upp nåra bilder i slutet av veckan…
Hur läskigt var det? Man borde ju ta å försöka nån gång… -
Tack, det var underbart! och ja än är det inte över, på långa håll!!!
Skrev en liten rad om det
http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=153950&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
Livet är underbart just nu, trots bakfylla och crashad freestyle bräda efter willy försök
-
gratis andy, båstad kan vara bra för hopp men annars tycker jag att det aldrig blir riktig bra, det finns bättre ställe som t.ex ringenäs
alohá, arnout
-
Thanks Arnie!
Jag håller med fullständigt, men min “hemma” bog är babord så jag ville verkligen få till loopen nån gång så därför var jag i båstad, Ringenäs hade ju annars varit riktigt bra. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst13 oktober, 2003 vid 08:44vilka e det som e bakgrundmusik på filmen DOGGE 9/9..use your nose..sjuger dem
-
Hallo Arnout!
Du kan ju ringa när du ska dra ut! Jag och Pablo drog till Habo. Körde 4.1 och det var riktigt trevligt utanför revet. Har dock gjort mig illa i hals och nacke. Åkte på det grymmaste kastfallet genom tiderna. Körde max i vågbrytet för att inte paja knäna på allt chop. När jag passerade revet var jag lite ouppmärksam, vågen bröt och sköljde undan brädan i ett huj. Sittandes kvar i selekroken var det fullt ös med ryggen/sidan ner i vattnet och tvärstopp. Åkte på en ordentlig whiplash och sträckte mag- och halösmuskler så att jag fick svårt att andas. I helgen har jag bara vilat och det känns ungefär som ett mellanting mellan halsfluss, nackspärr och grym träningsvärk. Hoppas att jag inte tagit någon allvarligare skada. Otäckt var det iaf.. Selen gick åt helvete. Har ni selar hemma på SW? -
Millencolin – Use Your Nose
Jäkligt bra skatepunk, lyssna på deras album, även låten på nya filmen är millencolin -
JOHN_J_RAMBO
Gäst13 oktober, 2003 vid 09:02fick för mig att det var Millencolin..
Men va inte riktigt sure..lät inte som deras andra låtar..
THANX!
Skall tanka ner dem nu…
Roliga filmer föresten! -
finns ju utmärkta selar/blöjor att låna på lbws, hähä hursom, hoppas du repar dig.. choppet i habo var i sanning inte att leka med under lördagen…
/F
Logga in för att svara.