Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur hade ni det som inte var på öland?

• hur hade ni det som inte var på öland?

Publicerad av zehlertz på 1 juni, 2003 vid 18:27

hur har vinden varit i övriga sverige?…måste bara få äckla er andra att på öland var det djuriskt… inte ofta vi får 25 grader varmt, inte ett moln och massa vind!

missade onsdagen o torsdagen men jag är grymt nöjd ändå!

zehlertz svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

Gäst
    1 juni, 2003 vid 18:30

Jovars..det har varit helt kaaaas frown.gif
    Alltid lika roligt när det går bra för andra wink.gif

Måste tillägga att min studentdag som var i måndags(26)
    var en riktig grym student dag, blåste pung när jag satt i min skola vid 10 tiden, om man ville dra där ifrån!!
    Vinden dog förståss av under dagen men jag fick mig en riktig grym eftermiddag – kvälls surf, bra drag i mitt 6.0!
    Väldigt nöjd med den dagen..men annars…Helt KAAAAAS!!!! frown.gif confused.gif crazy.gif frown.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2003 vid 18:42

Kul att resan till Öland gav utdelning.
    I Estockholmo har solen och grundvinden från syd fixat så
    sjöbrisen bjudit på fina 5,7-7,0 vindar i torsdags på Fituna.
    Mer än 30 pers på vattnet 8)
    Kommande vecka ser väldigt bra ut:
    sol, 25-30 grader och sydliga vind.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2003 vid 19:31

Var nere ons till sön, dvs kristiflygare.
    tor och fre var sjukt bra…körde på 6.0 men kunde utan probs anv. en 5.0 om jag haft en =). lör kom lite väl sent och önskade 7 eller större…för oss utan den bästa tekniken =). Fullt med folk på land och i vattnet.

festen på lör var trevlig och allt var helt enkelt toppen.

FETT ÖS

john

• oskie

Medlem
    1 juni, 2003 vid 20:25

Jag seglade 6.4 på en gammal Bic Calypso (320cm med centerbord) i Blekinges västra skärgård (vid Tärnö)… Planade aldrig men kunde hänga i selen 2-3 ggr i ca 10 sekunder. cool.gif Snacka om surfing! Vattnet var 11 grader och svalkande. Blev enormt solbränd om händer och ansikte… smile.gif

• anders_hoffman

Medlem
    2 juni, 2003 vid 06:07

Även jag körde 6,4, fast detta var vid fågelöudde och i fredags… Vi var tre ute på vattnet och fick en riktigt fin dag där vinden tror det eller ej ökade… Kändes iaf så när jag rigggade ner..

/Anders

• zehlertz

Medlem
    2 juni, 2003 vid 07:20

tjena nonne, tänkte nästan att du var där nere… vet inte om du kommer ihåg men vi sprang ju på varandra nere på GC…vi fick en grym sista dag i Pozo där nere.

Så du gillade festen på Öland… fan vet om det existerar nån sämre trubadur o jockey?…. riktigt piss… men va fan, jag hade kul ändå… blev ju inte så segt på söndag morgon eftersom man somnade tidigt.

Trodde verkligen inte att brisen skulle vara så stark, kanske var det bara en engångsgrej?…någon locals som vet?

kändes som man va utomlands när man gled runt där nere i fredags o bara t-shirt o massa massa vind…var ju flera som på lördagen körde i endast badshorts + sele…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2003 vid 07:31

tjena igen.. =)
    visst var det en skön surf helg….min bästa någonsin..satt i vattnet och skrattade åt min egen lycka. Öland har ju en väldigt fin bris och den skall vad jag förstått vara så stark jämt om det finns grundvind och sol. SKIT BRA kort o gott.

festen var helt ok tycker jag iaf…det blev inte så mycket tid i tältet för min del då jag hade turen att träffa en trevlig dam och så, men mac är en ganska kul musiker =)…men som sagt…smaken är ju som baken, ganska delad =)

vad beträffar GC så kan jag väl säga att det inte gick någon nöd på flaskan, men vinden lyste med sin frånvaro. FY fAN vad ledsen jag blev över detta faktum. hade skruvat upp förväntningarna till max för att sedan få en FET örfil av Herr besvikelse =(. man kan ju inte vinna jämt..eller???

HsH har vi snackat om att åka till öland eller Vkusten efter midsommar så skall ni någonstans runt denna tid är det bara att maila.

tills nästa gång

sol och vind

john

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2003 vid 07:49

Torsdag: Kom ut på vattnet kl 16 och gick in efter att ha seglat med tokdrag i 5.4 i tre timmar. Lite trött…
    Fredag: Hälften perfekt drag i 5.4, hälften stillastående. Riktigt bra, men hade gärna haft en 6.0:a!
    Lördag: 7.5, ibland bra, ofta stillastående. När brisen dött vid halvsjutiden gick jag ut med min tjej för att hon skulle få öva lite mer. Efter en halvtimme dör vinden helt för att efter en liten stund komma från norr och öka och öka och öka! Ett par killar hann ut på vattnet med sina prylar, jag tog Annas 4.6:a och 310-bräda och drog iväg i full planing. Hann inte dra upp våtdräkten som jag hade runt midjan utan körde i halv våtdräkt och t-shirt och utan sele. Fantastiskt roligt!!
    Söndag: Nordlig vind på morgonen så vi drog vid lunchtid. Nytt långsamhetsrekord att ta sig hem. En timmes väntetid på lunchen på en lunchkrog + 1.5 timmes kö vid Söderköpings förbannade rödljus (fantastisk europaväg!!) och lite köer vid Södertälje gjorde att det tog åtta timmar att åka 45 mil…

Överlag en fantastisk helg med värme, varmt vatten och vind!!

/Robin

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2003 vid 09:36

Vad gäller segling var mitt första besök på haga en besvikelse, men jag var där fel dagar har jag förstått; Lördag-kasst, söndan-ingen segling alls. Hade man haft lite större grejer kunde det nog funkat på lördan. Men soligt var det iaf.

• zehlertz

Medlem
    2 juni, 2003 vid 09:56

Gratulerar…det var inte illa att lyckas hitta en tjej där… fick uppfattningen att i stort sett alla tjejer som var där redan var flickvän till surfare…fast jag såg la inte för fräsch ut…kände mit lite som ett ursketet äpple efter all surf, sol o pasta!…

jo jag ska iväg 1 eller 2 veckor förmodligen 28 + 29, då blir det Danmark eller Öland *kanske både och*

Men åker ni neråt till V-kusten så finns jag i GBG på veckorna och det svårslagna stället Åsa på helgerna *där bor du billigt, nära surfstranden, bra riggplats men tyvär väldigt dött på kvällarna *alternativ till V-berg kanske?*

Ja GC var en besvikelse men tror bar vi hade otur.
    Första året hade vi 5dagar av 6 m segling
    andra året 4 av 6
    och nu sist 4 av 6 *bara 2 bra*

• zehlertz

Medlem
    2 juni, 2003 vid 09:58

ja då hade du otur, jag var ju också där lite sent, men jag ska byta till en stor freestyle nu… då prickar man in ännu fler dagar med planing…
    de få dagar då en stor freestyle blir för klumpig är ganska lätträknade i sverige

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur hade ni det som inte var på öland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.