Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur hittar man det j…. hålet

• Hur hittar man det j…. hålet

Publicerad av virena på 4 september, 2007 vid 20:10

Hej hopp!

Finns det nån vänlig själ som har något tips på hur man hittar hålet i bladdern om man inte har något badkar och har jordens minsta pyspunka???

Har hittat nåt konstigt som ser ut som lim och sand på en liten yta som knappt går att tvätta bort men det verkar inte läcka där när jag häller på vatten och försöker trycka ut luften. SUCK!!!

fesen svarade 17 år, 2 månader sedan 25 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • nic

Medlem
    4 september, 2007 vid 20:16

@Virena 411703 wrote:

Hej hopp!

Finns det nån vänlig själ som har något tips på hur man hittar hålet i bladdern om man inte har något badkar och har jordens minsta pyspunka???

Har hittat nåt konstigt som ser ut som lim och sand på en liten yta som knappt går att tvätta bort men det verkar inte läcka där när jag häller på vatten och försöker trycka ut luften. SUCK!!!

Du har väl missat att lägga lite diskmedel i vattnet så att det blir en bubbla…

nic

• gogga

Medlem
    4 september, 2007 vid 20:17

kleta in den i såpa,d är det bubblar är hålet

• virena

Medlem
    4 september, 2007 vid 20:20

Jag hade lite vatten och diskmedel på det där som jag trodde var hålet. Oj, det blir spännande om jag måste tvålan in hela den där långa saken. Får ju inte plats i lägenheten ju. Å vad kladdigt det skall bli. Tur att min inneboende inte är hemma.

Tack för hjälpen

• wibban

Medlem
    4 september, 2007 vid 20:37

Se tidigare tips och använd gärna en svamp eller något och kladda på ordentligt med lödder så syns det ganska tydligt om det fins ett hål…

• virena

Medlem
    4 september, 2007 vid 20:41

Får nog bli morgondagens projekt, är inte så “kladdsugen”Suck!
    Fasen vad lång den e, har bara en 9a och den trycks in i förnstrena på varsin sida i lägenheten. Den känns inte alls lika lång på stranden. Vad luran man blir bara för att den e böjd. Tur att man inte har en 16 iaf.

• pjoter

Medlem
    5 september, 2007 vid 05:05

imponerad att folk lyckas svara seriöst i den här tråden alltså!

• virena

Medlem
    5 september, 2007 vid 05:22

@pjoter 411737 wrote:

Oj, jag var visst lite sömnig igår och totalt omotiverad. Tänkte nog inte så mycket hur jag skrev, mer än att jag bara ville hitta hålet utan att kladda ner i hela lägenheten. Ja, hur man än skriver kan väl den här tråden upp fattas fel om det nu var dit dina tankar gick. Tur att det finns snälla och hjälpsamma killar på det här forumet.

• martin

Medlem
    5 september, 2007 vid 06:33

Gör lägenheten så tyst som möjligt (stäng fönster, stäng av ventilation osv), och pumpa sen upp bladdern ganska hårt så att hela blåsan expanderar en aning. Då expanderar även hålet och du kommer förmodligen att kunna lyssna dig till läckan. Små pyshål kan vara så luriga att dom knappt märks när bladdern är lätt uppblåst, men om man pumpar upp mer så öppnas hålet och luften börjar pysa ut. Lyssna dig till ungefär vart det är och gör sedan närsöket med diskmedelsblandat vatten.

Bladdern tål för övrigt en rejäl expansion så du behöver inte oroa dig för att den ska sprängas i första taget (inom rimliga gränser naturligtvis).

• skotten

Medlem
    5 september, 2007 vid 07:14

you know, another trick is to only inflate the badder so that you can bend it and do all this in the shower.

If it is a small leak, check right at the end of the bladders. What is common is that once sand gets into your bladder and roll the end of the kite up at the end of the day, you can get shotgun holes. Sometimes there is a piece of sand blocking the hole, other times not. and a total fu?ker to find them all.

• wakenils

Medlem
    5 september, 2007 vid 07:22

Senast la jag ut bladdern på gräsmattan och gick med en hink och öste vatten över bladdern med handen så att ett tunt vattenlager la sig på och rann av, då orkar hålen blåsa bort vattnet

• fredde-k

Medlem
    5 september, 2007 vid 07:26

ta med dig ballongen till närmaste strand, pumpa upp den och gå ut i vattnet och kolla efter bubblor. glöm inte tusch penna!

• zilversurfarn

Medlem
    5 september, 2007 vid 09:00
    Fredde k;411765 wrote:
    ta med dig ballongen till närmaste strand, pumpa upp den och gå ut i vattnet och kolla efter bubblor. glöm inte tusch penna!

Att ha tillgång till egen bassäng på jobbet är inte fel heller…

• johanw

Medlem
    5 september, 2007 vid 09:35

@pjoter 411737 wrote:

hehe väntar bara på att krille ska svara… 🙂

• krillan82

Medlem
    5 september, 2007 vid 09:41

Var sugen igår men va fan… man vill ju behålla dom få aloha man har.

Ett annat tipps är att köra NACKAGREPPET när man e måttligt berusad brukar alltid hitta hålet då! Dessvärre har det väl hänt att Hålet är lite större än man tänkt sig

• johanw

Medlem
    5 september, 2007 vid 09:43

ahhahahahha där kom den 🙂 najs krille 😀

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur hittar man det j…. hålet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.