Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur inte böta ned??? — Veckans I-lands problem

• Hur inte böta ned??? — Veckans I-lands problem

Publicerad av nicko_ på 26 juli, 2003 vid 20:40

När man kört gärnet, impat på alla på stranden, kört om vattenskotrarna, hoppat högst på vågorna och seglat ikapp segelbåtarna så det bara stänker om det, satt varenda skärande gipp och dessutom inte badat på en timme cool.gif hur skall man då avsluta snyggt genom att inte behöva blöta ned riggen vid stranden när man tänkt sluta?
    wink.gif

martin svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2003 vid 20:49

Är det RIKTIGT långgrunt så går det ju inte. Tar fenan bara i lite så kan man ju hoppa runt med brädan så man står på nosen och kör baklänges. På så sätt trycks ju fenan upp i luften..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2003 vid 20:56

Tja, finns det en klippa eller en brygga så stiger man smidigt av och TADA, allt är torrt, färdigt att rulla ihop.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2003 vid 07:48

Oh, and while you´re dreaming, wish for a pony….

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2003 vid 11:40

avsluta med ett kastfall och stukad stortå, så
    kommer tjejerna och tar hand om dig. , laugh.gif ha..ha

• bonasurf

Medlem
    28 juli, 2003 vid 12:00

Tror bestämt jag minns att tyska surf haft en ”how to” artikel med framåtloop upp på beachen. Den tycker jag är oslagbar.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2003 vid 18:27

Å andra sidan skojar man inte bort en willy skipper där man vänder brädan 180 grader och på så sätt får upp fenan ur vattnet… såg Remko sätta en sådan..
    /fralle

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2003 vid 18:55

tror det var Jason Polakow som gjorde en framåtloop upp på stranden bara för att se hur det känns.
    Lite modigt måste jag säga.

• zehlertz

Medlem
    28 juli, 2003 vid 18:59

skojar du?… det skulle inte förvåna mig om han försökt sig på det…men finns d på film?

• nicko_

Medlem
    29 juli, 2003 vid 17:10

He he he…
    Jag röstar för att det snyggaste sättet att ta sig upp på stranhden är en willy skipper, parkera brädan, lägg ned riggen…
    Bara börja öva alltså.
    Fixar man det kan man ju börja öva på framåtloopen sedan…
    cool.gif

• martin

Medlem
    30 juli, 2003 vid 17:39

Olausson avslutade ett freestyleheat på NM förra året (eller var det KofÖ -01?) med att ladda på en framåt typ en meter från land och sedan i landningen ta tag i brädan och småspringa upp en bit på stranden. Klart coolt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur inte böta ned??? — Veckans I-lands problem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.