Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur inte böta ned??? — Veckans I-lands problem
-
Hur inte böta ned??? — Veckans I-lands problem
Publicerad av nicko_ på 26 juli, 2003 vid 20:40När man kört gärnet, impat på alla på stranden, kört om vattenskotrarna, hoppat högst på vågorna och seglat ikapp segelbåtarna så det bara stänker om det, satt varenda skärande gipp och dessutom inte badat på en timme
hur skall man då avsluta snyggt genom att inte behöva blöta ned riggen vid stranden när man tänkt sluta?
martin svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Är det RIKTIGT långgrunt så går det ju inte. Tar fenan bara i lite så kan man ju hoppa runt med brädan så man står på nosen och kör baklänges. På så sätt trycks ju fenan upp i luften..
-
Tja, finns det en klippa eller en brygga så stiger man smidigt av och TADA, allt är torrt, färdigt att rulla ihop.
-
avsluta med ett kastfall och stukad stortå, så
kommer tjejerna och tar hand om dig. ,ha..ha
-
Tror bestämt jag minns att tyska surf haft en ”how to” artikel med framåtloop upp på beachen. Den tycker jag är oslagbar.
-
Å andra sidan skojar man inte bort en willy skipper där man vänder brädan 180 grader och på så sätt får upp fenan ur vattnet… såg Remko sätta en sådan..
/fralle -
tror det var Jason Polakow som gjorde en framåtloop upp på stranden bara för att se hur det känns.
Lite modigt måste jag säga. -
skojar du?… det skulle inte förvåna mig om han försökt sig på det…men finns d på film?
-
He he he…
Jag röstar för att det snyggaste sättet att ta sig upp på stranhden är en willy skipper, parkera brädan, lägg ned riggen…
Bara börja öva alltså.
Fixar man det kan man ju börja öva på framåtloopen sedan…
-
Olausson avslutade ett freestyleheat på NM förra året (eller var det KofÖ -01?) med att ladda på en framåt typ en meter från land och sedan i landningen ta tag i brädan och småspringa upp en bit på stranden. Klart coolt.
Logga in för att svara.