Ähh!
Jag har surfat Noosa till Byron i tre år. Befann mig en morgon vid Narrowneck (bodde där ’97 innan revet var byggt), såg en skugga i morgonsolen i en våg som bröt, blev livrädd, vågen bröt och jag hördet ett ”squeeek”, delfin, puh!
En annan gång i Byron Bay, surfade hela helgen, var en kille med en giftgrön longboard på +10ft. Kom hem till Surfers, såg bilder på Channel Nine om vithaj i helgen i Byron, runt pointen där vi var, och samma kille med longboarden var med på teve.
snack om hammarhaj i Coolangatta och bla bla. Jag har surfat med delfiner i tre år, aldrig sett haj live i vattnet, sen att de vittjar några vithajar per år i Surfers nät, okey.
Chansen att åka på haj är bra mycket större i Florida, Californien eller Sydafrika (oavsett kust). Det som jag upplevde som mest härjat var Western Australia runt Perth, annars hörde jag aldrig talas om hajattacker i Oz.
U r safe dood! Gå inte ut innan solen gått upp, och gå upp innan den gått ner och undvik att surfa Fraser Is. så klarar du dig. 😉