Senaste nytt Forums Vågsurfing Hur jävligt är det med hajar o OZ?

• Hur jävligt är det med hajar o OZ?

Publicerad av fenan på 1 december, 2005 vid 20:32

Yes… jag står i valet å kvalet mellan NZ och OZ kommer dra i jan och stanna till början på april. Kommer nog inte bli enbart surf. men jag vill ändå ha möjligheten utan att bli fiskmat. Har en polare som är i NZ han säger att det är hajattacker var å varannan dag på tv från OZ.

/en undrande

sharkboy svarade 19 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • danielf

Medlem
    1 december, 2005 vid 21:16

Ähh!

Jag har surfat Noosa till Byron i tre år. Befann mig en morgon vid Narrowneck (bodde där ’97 innan revet var byggt), såg en skugga i morgonsolen i en våg som bröt, blev livrädd, vågen bröt och jag hördet ett ”squeeek”, delfin, puh!

En annan gång i Byron Bay, surfade hela helgen, var en kille med en giftgrön longboard på +10ft. Kom hem till Surfers, såg bilder på Channel Nine om vithaj i helgen i Byron, runt pointen där vi var, och samma kille med longboarden var med på teve.

snack om hammarhaj i Coolangatta och bla bla. Jag har surfat med delfiner i tre år, aldrig sett haj live i vattnet, sen att de vittjar några vithajar per år i Surfers nät, okey.

Chansen att åka på haj är bra mycket större i Florida, Californien eller Sydafrika (oavsett kust). Det som jag upplevde som mest härjat var Western Australia runt Perth, annars hörde jag aldrig talas om hajattacker i Oz.

U r safe dood! Gå inte ut innan solen gått upp, och gå upp innan den gått ner och undvik att surfa Fraser Is. så klarar du dig. 😉

• svenne

Medlem
    2 december, 2005 vid 09:15

Jag är sjukligt hajfanatisk, och tänkte bara: http://www.sharks.com/shark-attacks/

smile.gif

• sharkboy

Medlem
    5 december, 2005 vid 12:37

Svar till:

Jag är sjukligt hajfanatisk, och tänkte bara: http://www.sharks.com/shark-attacks/

smile.gif

[/ QUOTE ]

me too

• sharkboy

Medlem
    12 december, 2005 vid 12:17

I’d worry more about snakes, crocs, drunks and crowds considering that on average, there is only around 1 fatality a year due to sharks.
    peace

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Hur jävligt är det med hajar o OZ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.