Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kallt är det i vattnen runt Göteborg egentlige

• Hur kallt är det i vattnen runt Göteborg egentlige

Publicerad av pjamting på 19 april, 2011 vid 15:22

Hej

Eftersom jag inte har rutin på vårsegling så vet jag inte hur det kommer kännas att hoppa i vattnet nu så jag satte en mental gräns vid 10 grader.

VindGuru anger att det är 5 grader i vattnet vid Björlanda kile, samtidigt som SMHI anger 8,5 grader i Torsviken… hmmmm det börjar närma sig min gräns.

I höstas när det var 10 grader i vattnet då tyckte jag det var jobbigt just när det är dags att ta av sig dräkten efteråt. det kanske är skillnad på våren?

jag har en 5/3 mystic dräkt och 5mm skor samt en huva och tunna hanskar.

Är det läge att hoppa i nu eller ska jag vänta det är frågan?

fiskmat svarade 13 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kallt är det i vattnen runt Göteborg egentlige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.