Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kallt får det bli ?

• Hur kallt får det bli ?

Publicerad av naish på 3 januari, 2004 vid 17:18

tjo
    Jag undrar hur lågt ner i plus grader man kan gå med en 5/3 våtdräkt`??Jag har en korvåtdräkt också under som är ungefär 2mm tjock.Kan man typ ge sig ut och surfa bara när det är 3 grader varmt i vattnet då lr?Någon som har erfarenhet?//Naish

niklas_s svarade 21 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • styret

Medlem
    3 januari, 2004 vid 17:48

har du dojor, luva och nått på händerna så är 3 grader inga problem med 5/3:a

• naish

Medlem
    3 januari, 2004 vid 18:04

Jävlar nu ska det surfas! cool.gif

• styret

Medlem
    3 januari, 2004 vid 18:23

ja det hoppas jag verkligen.
    jag hoppas på att vinden ska vara med mej och släppa ut mej en svänga imorrn med.

• niklas_s

Medlem
    3 januari, 2004 vid 19:32

om de e över 0 grader så e de helt lungt. aldri testat å segla i minusgrader men de blir snart.

• styret

Medlem
    3 januari, 2004 vid 20:02

fan jag kom på att jag ska jobba imorrn. hellvete.

• niklas_s

Medlem
    3 januari, 2004 vid 20:07

skit i jobbet. de e ju SURF för fan. du måste ju träna nu så du ”vågar” va me på sm sen smile.gif.

• naish

Medlem
    3 januari, 2004 vid 20:10

Men det är så att det är bajs här nere i skåne det finns ingen som surfar nu på vintern confused.gifMen om det fan inte blir varmare än -2 så surfar jag också i minusgrader! wink.gif//Philip

• herodude

Medlem
    3 januari, 2004 vid 20:50

5/3 hur gåre å segla me den på sommaren?? blir det inte lite varmt å osmidigt? ska köpa ny dräkt till våren och det blir en sådan tror jag….. men hur funkar den på sommaren??

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    3 januari, 2004 vid 20:54

min torris funkar inte..för mig vilketfall, vet att MR.Z sa något om att han körde torrisen på sommaren!?..

Känndes ungefär som att surfa innuti en UNGN!!
    Sådärför handlade jag mig en SKiNZ med lösa ärmar 3.2, helt perfekt i sommras!!!!

• styret

Medlem
    3 januari, 2004 vid 21:41

fan vi har premiär på en föreställning på måndag så jag måste fixa det sista i scenografin och sådär. så fan surfet får vänta. hellvete.
    jag har hitills bara haft min 5/3 och visst det funkar på sommaren men det är ingen höjdare men jag tänker kitta upp mej och skaffa en sommmardräkt i år.
    det blir jävligt varmt och allmänt jävligt och dessutom känns det så onödigt på nått sätt.

• naish

Medlem
    3 januari, 2004 vid 23:17

Jag köpte faktiskt min 5/3 igår (fredag) smile.gifMen den hade jag också tänkt att surfa med på sommaren! confused.gifMen skit samma om det blir varmt som i en bastu de är ju bara dailit grin.gif//Philip

• styret

Medlem
    3 januari, 2004 vid 23:23

du ahr ju en 2mm shortie också om jag förstod det rätt. den funkar väl rätt bra om sommarn eller?

• naish

Medlem
    3 januari, 2004 vid 23:29

jo iof grin.gifMen den har korta armar och korta ben och här i sverige blir det jo max 20 grader i vattnet! blush.gifSå den kanske e för kall!//Philip

• oskie

Medlem
    3 januari, 2004 vid 23:37

I somras var det 22-24 grader i vattnet under flera veckor, körde utan våtdräkt med enbart badbyxor och rashguard för att skydda mot solen. Det kokade f-n i vattnet i Klagshamn! (Påminn mig dock att skaffa längre shorts för jag blev jävligt solbränd på benen!) Fast det är klart, kom man en bit ut (500-1000m) var inte vattnet lika varmt…

Nu undrar jag dock, hur funkar det egentligen med tunn våtdräkt under 5/3an (eller 5/4)? Borde bli rätt klumpigt om inte båda våtdräkterna sitter som handsken innan!?

• styret

Medlem
    3 januari, 2004 vid 23:38

max 20grader? du är på fel ställe i sverige Naish.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kallt får det bli ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.