Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur kalt kan kranvatten bli?
-
Hur kalt kan kranvatten bli?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 april, 2004 vid 17:46har ingen termometer och tänkte kolla hur kallt det är, ska testa min våtutrustning. om det är till nån nytta så bor jag i stockholm. hoppas förstås att det är kalare än i havet för då behöver jag inte testa där.
mvh micke
ian svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst2 april, 2004 vid 17:52eh..du måste ändå ut i vattnet för att testa prestandan på grejjerna!
Varför så feg?
-
va fan har du att förlora,hoppa i havet så märker du om den ä okej
-
e typ min farsa som vägrar och jag orkar inte gå typ 5 kilometer, kan jag testa nu och få reda på att det är varmt nog eller rätare sagt övertala honom finns det en chans att jag får windsurfa imorgon så jag vor glad om någon med termometer skulle kunna springa och kolla.
mvh micke
-
Kranvatten borde kunna nå absoluta fryspunkten, men det räcker nog med att stoppa in vattnet i frysen för att få det kallt.
Bada är enda vägen att veta hur dina grejjer funkar.
I morgon jag ska köra med “NP-frysskor” med sulor som det nästan är hål i… jag bävar…/feg
-
Helt rätt o testa grejerna innan..(Gjorde jag)
Spola duschvattnet i typ fem minuter på kallaste (kostar ju typ inget eftersom det är kallvattne vi snackar om). Jag Testade för 3-4 veckor sedan, och då fick jag ner tempen till drygt 4 grader.. Men jag tror man kan få det ännu kallare om det skulle behövas.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst2 april, 2004 vid 18:41men för bövelen, skriv va du har för prylar?
finns säkert någon som har samma märke o modell..om inte det, så finns det till 100% någon som har eller har haft din tjocklek på grejjerna!!?
-
fem kilometer!
det är ju för böfvelen vad jag har gått fram o tillbaks till fiskebäck i vinter i dubbel våtdräkt och kläder utanpå plus packning. ok, hehe, kanske idiotiskt men man måste ju för fasen satsa!tror inte att badkarssimulering e nån höjdarre, krävs att du liksom plurrar i o ur, att det funkar ett tag osv.
bestämn dig för att gå ner o bada o sen går du ner o badar, jobbigare än så är det inte!
Logga in för att svara.