Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kan skall det lagas?

• philippos

Medlem
    2 juni, 2004 vid 22:21
  • herodude

Medlem
    2 juni, 2004 vid 22:30

vad är det som är trasigt egentligen????

kom ihåg, försök aldrig laga nånting som inte är trasigt.. laugh.gif hehe

• mickemoose

Medlem
    3 juni, 2004 vid 06:17

det ser ut som att seglet är lite trasigt, de såg inte så allvarligt ut! men du kan väl lappa på nåt. fråga på nån windsurfing-affär!skidsport bromma tex

• philippos

Medlem
    3 juni, 2004 vid 08:28

Svar till:

vad är det som är trasigt egentligen????

kom ihåg, försök aldrig laga nånting som inte är trasigt.. laugh.gif hehe

[/ QUOTE ]

Om man tittar på den första bilden så ser man att monofilmen släppt från sömmarna. Just nu är det absolut inget som påverkar seglingen men om man lagar det nu kanske man slipper att hållet blir större. Frågan är om man bara ska klistra/tejpa t ex segeltejp eller om man ska försöka sy fast monofilmen i lattfickan och mastfickan precis som det var från början. Sy verkar rätt knepigt.

• basse

Medlem
    3 juni, 2004 vid 08:38

Jag hade nog bara tejpat tills det blir oanvändbart och då bytt rutan. Men om det bara är sömmen som gått upp kan du ta det till en seglmakare som först lägger på en tejp som det går att sy i och sedan bara lägger en sömm runt hörnet. Har de tid fixar de nog det på 20 minuter eller nått.

• philippos

Medlem
    3 juni, 2004 vid 08:41

Vad kostar sådant?

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 13:49

Det ser ju ut som om den föstärkta monofilmen är trasig. Kan tänka mig att en 100%-lagning blir ganska dyr. Gå till Björns segelvård på Östgötagatan 33 med problemet. Han kan brädsegel och lurar inte på någon en dyr lagning på ett segel som är risigt. Billigt segel- enkel och billig raparation,men kanske inte enligt regelboken. Troligen täcker han en bit av skadan med märkduk som sen sys fast där den går över den färgade duken (märkduk fäster bra på monofilm men dåligt på dacron och liknande)
    Nu fick Björn en del gratisreklam men det är han värd. (Han har gett mig som har egen symaskin många vettiga tips utan kostnad. Man kan också köpa monofilm av honom om man vill pröva själv att sy)

hälsn TSSS

• kamaaina

Medlem
    3 juni, 2004 vid 16:59

Skulle inte tro att en juste lagning blir särskillt dyr…ett par hundringar kanske.

• waterboy

Medlem
    3 juni, 2004 vid 19:59

JAg har bytt en hel runt så Saltsjöbadssegel i Sthlm o det kostade 600 bara. var inte så dyrt tycker jag iaf. Du ska ju bara sy lite..

/Abbe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kan skall det lagas?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.