Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur kommer jag upp på brädfan?

• gadget

Medlem
    26 maj, 2008 vid 03:25

Det är bara att nöta efter alla dessa tips…

• lina

Medlem
    26 maj, 2008 vid 08:19

jag blir helt tårögd och sitter här med lite pytteskinn, GULLE vad söta ni är mot killen. Helt hundra på att mr falsterbo nästa gång kommer farandes över vattenytan! Det är bara att komma på det, det är som att hitta balansen när man cyklar, bara det att vi inte har några stödhjul på vattnet…….uppfinning någon?

• lina

Medlem
    26 maj, 2008 vid 08:20

…o C-kites är sköna, har inte pengar att byta ännu så jag tänker envist hävda att de är bättre!!! Mer kraft iaf. 😉

• klubben

Medlem
    26 maj, 2008 vid 08:55
    lina;469296 wrote:
    jag blir helt tårögd och sitter här med lite pytteskinn, GULLE vad söta ni är mot killen. Helt hundra på att mr falsterbo nästa gång kommer farandes över vattenytan! Det är bara att komma på det, det är som att hitta balansen när man cyklar, bara det att vi inte har några stödhjul på vattnet…….uppfinning någon?

Men en sån här kommer det gå som en dans på rosor 😀

• falsterbo

Medlem
    26 maj, 2008 vid 15:05

Den här sidan ska jag skriva ut, era svar samt pepping lär spara mig en heldags kurs. ALOHA geschenkt till alla:laugh: !!

• henric

Medlem
    26 maj, 2008 vid 17:23

Ja det är verkligen som Lina säger. man blir tårögd. Det är skönt att man som total nybörjare kan ge tillbaka i form av den glädje man sprider när man försvinner i det där molnet av vatten:smile: . Betänk att det även försvinner lite vatten varje gång eftersom att man klunkar i sig litegrann varje gång :laugh: .
    Men ärligt talat hoppas jag verkligen att alla är så trevliga som det står här för all hjälp kommer att behövas. Just nu kretsar allt kring att få tag i utrustning så att man kan öva.

• norrman

Medlem
    26 maj, 2008 vid 23:01

Jag har haft precis samma problem, och när jag väl kom upp utan att efter ett litet tag sjunkit ner igen efter att förlorat kraft så åkte jag mest bara med vinden och kom snabbt in till stranden. Antar att felet jag gjorde var att inte trycka ifrån tillräckligt och kanta ifrån kiten som det var nån som beskrev förut?
    kom gärna med fler tipps om hur jag ska vidareutväckla min ålning 🙂

• langens_kite

Medlem
    27 maj, 2008 vid 05:02

@Henric 469457 wrote:

Ja det är verkligen som Lina säger. man blir tårögd. Det är skönt att man som total nybörjare kan ge tillbaka i form av den glädje man sprider när man försvinner i det där molnet av vatten:smile: . Betänk att det även försvinner lite vatten varje gång eftersom att man klunkar i sig litegrann varje gång :laugh: .
    Men ärligt talat hoppas jag verkligen att alla är så trevliga som det står här för all hjälp kommer att behövas. Just nu kretsar allt kring att få tag i utrustning så att man kan öva.

Tänk på att lägga ett par tusen extra på bra grejor och inte köpa nått gamalt skräp.En drake som är lagad behöver inte vara värdelös,däremot mindre värd.
    Kolla allmänskicket, är draken utan lagning men skitig och och nött är den ett sämre köp än en vårdad som råkat få en reva på 10 cm som är tejpad snyggt.
    Bruka inte råda någon nybörjare att köpa c-kites, visst är vi många som lärde oss med dessa men en bow är faan så mycke lättare att hantera och klarar ett större vindspann.
    Lycka till

• neven

Medlem
    27 maj, 2008 vid 06:10

Jag tror en stor grej är att komma ut i hyffsat bra förhållanden. Ha en stor strand så att man inte hela tiden en rädd att slå i nåt. Ha jämn och lagom mycket vind gärna flera dagar på rad, så att man kommer ihåg de misstag man gjorde förra gången man åkte. Om man har möjlighet skulle jag nog rekommendera en tripp till ett kite-vänligt vindsäkert ställe utomlands för att lära sig.

• Kjello

Gäst
    27 maj, 2008 vid 06:46

T,ex, Åland närmaste utlandet med Eckerolinjen från Grisslehamn, billigt att ta med bil.
    Kanske inte vindsäkert men man kan klara sej även utan bil, camping Bödasand Eckerö,
    Nära till bästa spoten Sandviken, lite längre Styrsingsudden & Degersand.
    då finns läge för NV – O, ultimat V-SO.

• skejtar_henke

Medlem
    27 maj, 2008 vid 09:58

Bra vind hjälper med. Som nybörjare har man ofta lite lite vind i kiten. Det är ju bra så att min inte slår sig iof. Svårt att hålla en för stor kite när man inte har 100 koll heller. Så övning ger färdighet.

• gh0st

Medlem
    27 maj, 2008 vid 10:35

Yepp, precis som ovanstående har sagt, ofta har man inte tillräckligt med vind i kiten när man är nybörjare, det gäller bara att vara ute o traggla, bli bekväm med kiten och power zone.

• henric

Medlem
    27 maj, 2008 vid 13:53
    LANGENS_KITE;469699 wrote:
    Tänk på att lägga ett par tusen extra på bra grejor och inte köpa nått gamalt skräp.En drake som är lagad behöver inte vara värdelös,däremot mindre värd.
    Kolla allmänskicket, är draken utan lagning men skitig och och nött är den ett sämre köp än en vårdad som råkat få en reva på 10 cm som är tejpad snyggt.
    Bruka inte råda någon nybörjare att köpa c-kites, visst är vi många som lärde oss med dessa men en bow är faan så mycke lättare att hantera och klarar ett större vindspann.
    Lycka till

Tackar för detta. Det lutar åt en ny slingshot 9:a. Kanske tar ett paket med bräda också.
    Just nu är det ju lite bråttom så man kommer igång och kan öva.
    Man längtar ju verkligen efter att få glädja alla på stranden med sina faceplants=).

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur kommer jag upp på brädfan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.