Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › -Hur laddar ni inför denna prognos?
-
-Hur laddar ni inför denna prognos?
surfslusken svarade 14 år, 5 månader sedan 16 Medlemmar · 34 Svar
-
Surfmeister kör nu, tokdrag 5.0 + QT76, små vågor men det är bättre än inget!
-
Just nu 15m/s rak väst! Det SUGER att va fast med kids, fru på tjänsteresa och ingen barnvakt………
-
Jag och Doc kommer early tisdag vid 6AM. Solen ska enligt uppgift komma upp redan 4.32…
/sinker
-
Goose;613460 wrote:Surfmeister kör nu, tokdrag 5.0 + QT76, små vågor men det är bättre än inget!
Det är han väl värd!
“If you never go you’ll never know!” :grin::grin:
-
Sjukt stökigt och knapp vinkel igår kväll i Aple. Fan va kass det var. Men rätt ball ändå hehe.
Idag skulle man inte suttit fast i pappaträsket. Snart vrider det upp till sidvind i hela Halland…och feta vågor. Kör hårt ni som kan! 🙁 -
Nå? Hur kommer det funka ikv? Efter 16.00? 5,4 och 80 lrt vågis?
-
Igår kväll vid 20-tiden började jag med 5.0 i stökigt B&J . Sen ökade det på och började bygga fint. Vid 21-tiden riggade jag till 4.1 och seglade fram till månskenet vid 22:45. Sista timmen var det riktigt fina vågor och bra drag (dock dålig vinkel) och det var fantastiskt att segla i solnedgången och månskenet. Chansningen gick hem och man fick äntligen segla!
En annan höjdpunkt med kvällen var att jag seglade med min Quatro Tempo 76 för första gången och den var helt otrolig. Jag har varit Starboard Evo-fan i många år och har varit grymt skeptisk till denna fen-hysteri men tänkte om det ska bli en Twin ska den vara shapad av Mr Twin himself, Keith T. Jämfört med Evo var T76 bättre på allt….grymt snabb i planing, otrolig kontroll, snabb (kändes som en singel i rak led) samt mkt fina vågegenskaper. Som alla twin var det primärt top-turnen som var överlägsen Evo’n samt att T76 ville ha lite mer framfot initiallt i svängen (mer rail). Dock fungerade det i bottomturnen lika bra att svänga med bakfot som framfot vilket jag tycker är riktigt bra. Man kände sig direkt hemma med brädan, det var bara att hoppa på och rippa utan några som helst betänkligheter. Vill inte efter endast några timmar på brädan dra några större slutsatser men första intrycken var överaskande positiva. Nu blir det att testa lite olika fen-/mastpositioner och lära känna brädan mera.
Jag kom hem vid 24-tiden och gick upp igen vid 04:30 för att åka ner till Apelviken (frukost i i bilen ner) där jag bla möte Mr Starboard (Ola H) som rippade fet. Det är grymt imponerande att se hans top-svängar och man inser snabbt att man har en del kvar att utveckla….. Initialt var det pefekt drag i 4.1 och stora set med hyffsad vinkel och sen ökade det på rejält och de flesta seglade 3.7 och jag konstaterade än en gång att jag måste köpa ett mindre segel……..
Hemma i Göteborg vid 10-tiden, ta över barnen från tjejen som rusade in till jobbet och jag fortsätte min pappa-ledighet med en riktigt mör kropp. En skön känsla! 🙂
PS. Goose och Masse, ni bor helt klart på fel kust! Torö bla bla bla…….;) DS
-
Ute på vattnet (Halmstad) vid 6:15. Fick lägga ner efter 1,5 timmar pga att 4.2 varför stort och vågorna började bli “läskiga”
-
Finfin morgon. En timma med 4.7 som till en början var kanon, men när jag packade ihop vid 07.30 var det liiiiiite i mesta laget, som surfmeister antydde. Missade cutbacken på någon våg helt enkelt för att jag hade sån fart från bottensvängen att jag inte förmådde tygla kraften och fortsatte rakt genom läppen och ut i nånting som inte ens med den bästa vilja i världen kan kallas aerial 🙂
Harrejavvvvlar vad gött det är att säsongen är igång! Och vad skönt det var i vattnet och luften jämfört med Gislöv häromveckan! -
Helt klar i klass med den där höstdagen förra året (eller var det för-förra året?) Sinker, Doc och Robert var där då också.
Först 4.7 och sen 4.0.
Man tackar!
-
surfmeister;613547 wrote:PS. Goose och Masse, ni bor helt klart på fel kust! Torö bla bla bla…….;) DS
Du är ju elakare än slusken… 😉
Gött att du fick segla, hoppas det kan bli några svängar tillsammans denna säsong!
-
dr Masse;613575 wrote:Du är ju elakare än slusken… 😉
VA??? Nu känner ja mej förolämpad 🙁 Får väl ta o elaka till mej lite o återta tronen.
Logga in för att svara.