Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › -Hur laddar ni inför denna prognos?
-
-Hur laddar ni inför denna prognos?
surfslusken svarade 14 år, 5 månader sedan 16 Medlemmar · 34 Svar
-
Eftermiddan började med NV-vind för 4.2/Twin 74l-segling i en timme sen dog vinden totalt i en timme för att sedan komma tillbaka lagom för 4.7/Twin/Singel 70l sol o lite fina småvågor.
Totalt för dagen 4 h surf i helt ok förhållanden, lite mer vågor hade jag nog väntat mig men all segling är uppskattad. Ett helt ok ledig dag!
Hmm, kanske på fre-lör nästa gång…
Indre danske farvande
Natten til torsdag:
Skiftende, under 6 m/s.Torsdag:
Skiftende, under 6 m/s.Fredag:
Syd og sydvest, 3 til 8 m/s, tiltagende til 8 til 13 m/s og drejende sydvest og vest.Lørdag:
Omkring vest, 8 til 13 m/s, senere syd, 3 til 8 m/s. -
RRD;613627 wrote:Eftermiddan började med NV-vind för 4.2/Twin 74l-segling i en timme sen dog vinden totalt i en timme för att sedan komma tillbaka lagom för 4.7/Twin/Singel 70l sol o lite fina småvågor.
Totalt för dagen 4 h surf i helt ok förhållanden, lite mer vågor hade jag nog väntat mig men all segling är uppskattad. Ett helt ok ledig dag!
Hmm, kanske på fre-lör nästa gång…
Indre danske farvande
Natten til torsdag:
Skiftende, under 6 m/s.Torsdag:
Skiftende, under 6 m/s.Fredag:
Syd og sydvest, 3 til 8 m/s, tiltagende til 8 til 13 m/s og drejende sydvest og vest.Lørdag:
Omkring vest, 8 til 13 m/s, senere syd, 3 til 8 m/s.1) Om du nångång skulle unna dej o lägga lite mer än 7,80kr i soppapengar o åka till RÄTT spot för dagen istället för att envist köra Lejet oavsett prognos. Så hade du t ex idag kunnat spendera din lediga dag i 3 meters vågor, >4,2 vind i 4-5 timmar!!!
2) Var hittar du dessa prognoser som du så generöst delar med dej av till oss alla? Vi har ju sökt nätet förgäves i åratal utan resultat. Så vi lyssnar fortfarande på P1s sjöväder. Men tack ska du ha!
-
RRD;613634 wrote:-Lejet? Näe, inte i V/NV…
Ooooohhh…så de vart roadtripp till Apelviken från Södranäs??? Blev till o tanka upp o packa rejäl massäck då, tar ju nästan en kvart o köra, TUR&RETUR!!!
Logga in för att svara.