Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing -Hur laddar ni inför denna prognos?

• rrd

Medlem
    25 maj, 2010 vid 16:55

Eftermiddan började med NV-vind för 4.2/Twin 74l-segling i en timme sen dog vinden totalt i en timme för att sedan komma tillbaka lagom för 4.7/Twin/Singel 70l sol o lite fina småvågor.

Totalt för dagen 4 h surf i helt ok förhållanden, lite mer vågor hade jag nog väntat mig men all segling är uppskattad. Ett helt ok ledig dag!

Hmm, kanske på fre-lör nästa gång…

Indre danske farvande
    Natten til torsdag:
    Skiftende, under 6 m/s.

Torsdag:
    Skiftende, under 6 m/s.

Fredag:
    Syd og sydvest, 3 til 8 m/s, tiltagende til 8 til 13 m/s og drejende sydvest og vest.

Lørdag:
    Omkring vest, 8 til 13 m/s, senere syd, 3 til 8 m/s.

• surfslusken

Medlem
    25 maj, 2010 vid 17:15
    RRD;613627 wrote:
    Eftermiddan började med NV-vind för 4.2/Twin 74l-segling i en timme sen dog vinden totalt i en timme för att sedan komma tillbaka lagom för 4.7/Twin/Singel 70l sol o lite fina småvågor.

Totalt för dagen 4 h surf i helt ok förhållanden, lite mer vågor hade jag nog väntat mig men all segling är uppskattad. Ett helt ok ledig dag!

Hmm, kanske på fre-lör nästa gång…

Indre danske farvande
    Natten til torsdag:
    Skiftende, under 6 m/s.

Torsdag:
    Skiftende, under 6 m/s.

Fredag:
    Syd og sydvest, 3 til 8 m/s, tiltagende til 8 til 13 m/s og drejende sydvest og vest.

Lørdag:
    Omkring vest, 8 til 13 m/s, senere syd, 3 til 8 m/s.

1) Om du nångång skulle unna dej o lägga lite mer än 7,80kr i soppapengar o åka till RÄTT spot för dagen istället för att envist köra Lejet oavsett prognos. Så hade du t ex idag kunnat spendera din lediga dag i 3 meters vågor, >4,2 vind i 4-5 timmar!!!

2) Var hittar du dessa prognoser som du så generöst delar med dej av till oss alla? Vi har ju sökt nätet förgäves i åratal utan resultat. Så vi lyssnar fortfarande på P1s sjöväder. Men tack ska du ha!

• rrd

Medlem
    25 maj, 2010 vid 17:31

-Lejet? Näe, inte i V/NV…

• surfslusken

Medlem
    25 maj, 2010 vid 17:36
    RRD;613634 wrote:
    -Lejet? Näe, inte i V/NV…

Ooooohhh…så de vart roadtripp till Apelviken från Södranäs??? Blev till o tanka upp o packa rejäl massäck då, tar ju nästan en kvart o köra, TUR&RETUR!!!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

31 av 34 svar maj 2010
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA