Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Hur lagar man huvudbladdern?
-
Hur lagar man huvudbladdern?
Publicerad av luftvargen på 22 augusti, 2004 vid 17:48Jo jag tror jag råkade göra ett litet hål i huvudbladdern när kiten köttades ner i vattnet. Jag har en cabrinha CO2 och det går inte att ta ut bladdern, den sitter fast längst ut. Är det någon som vet hur man lagar den?
patrikol svarade 20 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Tjena grabben.
Hade samma problem när polaren smälde den under uppumpning :-S Vet inte om d e aktuellt men finns nån maskin på Lidl som smälter samman plast. Köp en sådan o lägg den synliga ståltråden under plastet så blir d kanon!
Woooop
Mvh ;-D
-
Sitter den verkligen fast?
Är det inte ett kardborreband som du skall öppna?
Så är det på Blacktippen iaf -
Klart det går att ta ut bladdern… Kika i manualen så ser du att det går alldeles utmärkt – enda sättet att komma åt den ju.
-
vafaen.. längst ut ä ändarna sitter den fast så det bara o kiga där o ta loss skiten brukar sitta med kardborre..
-
På min Nitro -04 är den bara vikt runt en gummistropp som sitter i vingtipen. Är nog samma på din CO2.
Lirka ur bladder från gummistroppen, fäst en lina i båda bladder ändarna och dra ut bladdern från mitten. voila! -
Tänk bara på att inte ta ut hela bladdern utan en sida i taget så stannar den i rätt position lättare.
Logga in för att svara.