Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hur länge håller ni på.
-
Jag surfar så länge inte isen ligger.
Fast oftast brukar det vara nån slags tabbe som avslutar säsongen. Förra året hade jag lagt in brädan i vått skick i containern. Nästa gång jag kom ut för att segla var fotstropparna stenhårda isklumpar. Bara att ta hem brädan på tork. Nästa gång det blåste låg isen.
-
Jag har lugnat mig efter att ha fastnat i ett stort isbälte som kom flytande. Va inte vackraste ljudet jag hört när fenan skar in i isen… Så jag röstar på >5 grader i luften…
-
I år lär det bli så länge isen inte lägger sig och när det kommer sydvind. Hård sydvind håller alltid tempen över tre eller fem grader. Och det gör skillnaden mellan om jag går ut i brytande vågor eller kör freestyle.
-
Jag hade kunnat ge mig ut i ett isbälte en gång. Jag försökte förgäves rigga ett cambersegel med djupfryst mastficka, efter att ha känt på vattnet och konstaterat att temperaturen verkade ok. Lagom till att jag gav upp riggandet kom ett isbälte drivande…
-
var ute o bröt is i shitbay en gång, jäkla kul känsla faktiskt men ett helvete att ta sig upp på brädan när man trillat i.
får se hur länge man kör i vinter, går ju att köra om det iitne är för många minusgrader men sen får man ju fundera lite på vad det är värt. är ju mest riggandet och ombyte som är meckigt (i alla fall om man är körkortslös och får byta om på snön). väl ute på vattnet är det ju sällan problem med annat än händer och ansikte. så länge det är över 5 grader brukar det ju kännas riktigt mildt på vintern… …ååå om man inte ska resa bort ändå?
Logga in för att svara.