Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur länge ska man hålla på?

• Hur länge ska man hålla på?

Publicerad av wind-lover på 28 november, 2006 vid 19:11

🙂 Tjänixen på er!!! 🙂

JA, om det nu är så att man inte själv kan stoppa sig när säsongen är slut för att surfa.(dvs; när den Blir slut/om den blir slut)
    Finns det någon gräns på hur länge man kan/får hålla på?:tongue:
    Någon gång så måste det vara ”fööör_kallt” (kanske)dvs_när_typ_isen_ligger_på !!

Det är så kuuuuuul jag kan inte sluta, jag tror inte att jag kommer klara det sen(om jag kommer sluta) ….

Men än så länge är det inte slut:smirk: :laugh:
    Det ska ju blåsa till helgen!!!

ses på vattnet!!!:laugh:

wind-lover svarade 18 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • calle_b

Medlem
    30 november, 2006 vid 10:46

”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder”… Eller ”det är inte för kallt så länge man lever”. Eller ”en våtdräkt med läck, gör mig inte check…”

Jag tror att med rätt inställning, handskar, våtdräkt, underställ, huva, etc så kan man köra året om.. En ekonomisk fråga alltså.

• donpedro

Medlem
    1 december, 2006 vid 10:11

En ekonomisk fråga va väl å ta ia calle. Det handlar en hel del om vilja och motivation oxå. Och sen självklart måste man ha lite mod oxå för att våga sig ut när de e lite kallare.

• wind-lover

Medlem
    1 december, 2006 vid 11:06

Precis,:grin: för mig så finns viljan där stenhårt, men kallt blir det men, men det e ju så roligt.
    Rätt kläder måste man ju ha också…..mina skor e ju lite kris:wink: –kalla men:

-våtdräckten fungerar riktigt bra. 5/3 ION

-underställ som är riktigt mysigt.5/3 ION

-luva, mycket skön.. tun men som som du sa ola, man slipper känna sig handikappad;)

-vantar, neil pryde inget bra grepp men håller
    värmen, ska snart skaffa ett par bättre.

• calle_b

Medlem
    2 december, 2006 vid 10:12

Inställningen är som redan skrivet huvud-argumentet för att hantera kall-surf.
    Men har man ont om pengar, och inte kan hosta upp för handskar, skor, underställ, etc så bör det väl vara en ekonomisk fråga?

Finns viljan, då är det bara o köra, om man nu har prylar för att hantera kylan, simple stuff.
    Tyvärr har jag inte så mkt kallsurfar-tips, förutom att prioritera ett par handskar. Av märket bra.

Finns nästan inget ”ondare” än att tina upp ett par förfrusna händer.

• ola_p

Medlem
    2 december, 2006 vid 10:49

De saker jag har för att segla när det så sakteliga börjar bli lite kallare:

5/3 dräkt (PL Assault series) nästan helt tät, Strlk M. Till skillnad från sommardräken som är ST. Man skall inte strypa blodcirkulationen när det är kallt…

PL Monoshort, Har jag underst, ger lite extra mysig värme.

Väst med Huva (Fick den igår, så jag har inte hunnit testa), Gör nog dräkten helt tät vid halsen. Och luvan är riktigt tunn, så man slipper känna sig så handikappad som man gör i en tjock. (Man kan alltså skjuta ytterligare lite på att ta på tjockehuvan)

Atan skor 4mm Köpte dessa då mina gamla skor hade två stora hål.. Har inte hunnit testa dom än, men folk verkar ju tycka dom är bra iaf… Surfbutiken hade slut på skor i min storlek. Utvärdering återstår av dessa.

PL Huva, Vanlig standard huva, har några små hål vid varje öra så att man inte förlorar balansen helt… Åker på när jag fryser.

PL Öppna fingervantar, Jag föredrar dessa framför öppna tumvantar. Tumvantar rinner nämligen inte vattnet ut ur och man seglar omkring med händerna i iskallt vatten, inte skönt. Dessa är inte så tjocka eller varma som ett par tumvantar (tills man vattenfyller sånna alltså), men mycket smidigare och dom tar bort rätt mycket vindavkylning. Bra grejer som jag inte behövt använda än i år.

PL stängda tumvantar, Har jag bara hunnit testa en gång, varma med kanske en anings tjocka. Kraftigt förböjda dock, fungerar om man mest skall freerida, till vågsegling så går det nog inte.

Jula skoteroverall, Köpte min för 200:–, iofs strlk XXL, men det gör inte så mycket. Grymt skönt att ha medans man riggar eller tar en paus. Rekomenderas varmt.

Jag saknar ett par fodrade stövlar att ha när man riggar/pausar. Sulor på våtskor är inte så tjocka och marken är kall… Har inte hittat nått till tillräckligt billiga pengar än dock.

Flyttar det här till konfen, eftersom det inte är OT.

• wind-lover

Medlem
    2 december, 2006 vid 15:56
    Calle_B wrote:
    ”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder”… Eller ”det är inte för kallt så länge man lever”. Eller ”en våtdräkt med läck, gör mig inte check…”

Jag tror att med rätt inställning, handskar, våtdräkt, underställ, huva, etc så kan man köra året om.. En ekonomisk fråga alltså.

Hahaha, -”våtdräkt men läck, gör mig inte chek..”
    Bra sagt:grin:

• ian

Medlem
    2 december, 2006 vid 19:08

”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder” sån jävla blåsning, inte fan blir det bättre för att man tar av sig o kör :/

• konstantin

Medlem
    2 december, 2006 vid 19:22

uuussscchhh!! varför utsätta sig för sådan utmaning, det ser ju svin kallt ut.
    när är bilden tagen?

• wind-lover

Medlem
    2 december, 2006 vid 19:27

Fyyyy, va kallt det ser ut!:shocked:

• the_surfer

Medlem
    2 december, 2006 vid 20:42

Nästan jackass klass
    (nästan)

• Oregistrerad

Gäst
    2 december, 2006 vid 21:24

alla fatta väl att det är photoshop?

• ola_p

Medlem
    3 december, 2006 vid 00:10
    Oregistrerad wrote:
    Bahahhaha!
    Nepp, Ian is the man! (blodiga smalben efter den övnigen var det väl?)
  • gurra1978

Medlem
    3 december, 2006 vid 00:20
    Oregistrerad wrote:

Klart det är photoshop. Ingen kan väl vara så vit 😀

Eller är det så att de ska testa Tabou´s ny bräda, med spocktail och icebreaknose.

• wind-lover

Medlem
    3 december, 2006 vid 09:22
    gurra1978 wrote:
    Oregistrerad wrote:

Klart det är photoshop. Ingen kan väl vara så vit 😀

Eller är det så att de ska testa Tabou´s ny bräda, med spocktail och icebreaknose.

Hahahahah de var lite små kul allt!!:grin:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur länge ska man hålla på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.