Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur långt kan man förlänga?
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Hur långt kan man förlänga?
Publicerad av tobhed på 21 oktober, 2005 vid 13:39Ska rigga ett search 4,2 med en mastrumpa på 3,92 med en mast som är 3,70 och måste således förlänga typ 22 cm.
Är det ok att förlänga 22cm med 28cm’s förlängare, dvs är 6 cm för kort att ha kvar i masten? Finns det inte någon rekomendation som säger att det ska vara ca 10-15 cm kvar i masten…?tigger svarade 19 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jo. 6 cm är för alldeles lite. Köp en längre förlängare!
10-15 cm är nog en bra rek på minsta instick så att inte mast eller längare pajjar. -
Oftast är måttet på förlängaren längsta möjliga förlägning, dvs. med tillräckligt instick. Har fortfarande inte stött på en förlängaren där minsta möjliga instick är för litet…
-
ahh, det tänkte jag inte ens på. Självklart så finns det ju en “bit” till…
-
matt pritchard säger att så länge man har 6″ (15cm) instick så e det rätt lugnt
-
mat pritchard säjer att din mamma är het ian. så jag litar fan fan inte ett dugg på honom.
-
spåra ur? nu förstår jag inte alls vad du menar, tycker själv att källkritik är högst relevant i frågor som denna.
-
Svar till:
spåra ur? nu förstår jag inte alls vad du menar, tycker själv att källkritik är högst relevant i frågor som denna.
[/ QUOTE ]
Mohahahaaa…
-
riktigt ägd där.
har ett svar p lager men att följa upp den bunern känns bara patetiskt. ägd som fan. -
Ja knäckte en mast när jag körde 6.7 på 430 och längsta förlängningen på förlängaren. Tror det va runt 8 cm kvar i men jag hade kanske 35-40 cm förlängning så de blev ju ganska lång hävarm…så de va kanske inte så konstigt…
Logga in för att svara.