Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur man bygger en vågmaskin gratis

• blizzy

Medlem
    20 februari, 2011 vid 09:30

Du menar [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=75MMzKs8MWE”]denna[/ame]?

SICK vågmaskin =) Det måste vara ganska udda förhållanden där, med en så stark flod som rinner ut i havet….

• dawwg

Medlem
    20 februari, 2011 vid 10:58

Flod i skåne som vi kan bygga om?!

• regfellow

Medlem
    20 februari, 2011 vid 11:04

Inte konstigt Jorden ser ut som den gör med tanke på kreativiteten hos människor och kortsiktigt tänkande…

• acemattias

Medlem
    20 februari, 2011 vid 13:14
    Regfellow;647344 wrote:
    Inte konstigt Jorden ser ut som den gör med tanke på kreativiteten hos människor och kortsiktigt tänkande…

Som ar relaterat till denna traden hur?

• johnk

Medlem
    21 februari, 2011 vid 00:55
    Blizzy;647338 wrote:
    Du menar denna?

SICK vågmaskin =) Det måste vara ganska udda förhållanden där, med en så stark flod som rinner ut i havet….

Helt rätt! URLen ska funka om man byter hxxp mot http. Fick inte inlägget att funka med aktiv länk.

Angående miljövänligheten så hade ju det där skett naturligt efter nästa regn ändå. Och om man jämför med svenskar som tar flyg runt över hela världen för att kitesurfa i varmare vatten…

• regfellow

Medlem
    21 februari, 2011 vid 10:10

Det var bara en spontan betraktlese över företaget. Tror inte någon där hade någon annan tanke att fan vad ball, här skall det surfas! Inte vad konsekvenserna blir…

Kommentaren rörande skånska floder, är ju ironnisk, men jag kan ge mig fan på om det inte fans regler att man inte bör dämma upp/släppa lös uppdämningar, och möjligheten att göra det fanns, hade det stått ett antal idioter och gjort det utan att tänka på konsekvenserna. =]

• dawwg

Medlem
    21 februari, 2011 vid 19:03
    Regfellow;647389 wrote:
    Det var bara en spontan betraktlese över företaget. Tror inte någon där hade någon annan tanke att fan vad ball, här skall det surfas! Inte vad konsekvenserna blir…

Kommentaren rörande skånska floder, är ju ironnisk, men jag kan ge mig fan på om det inte fans regler att man inte bör dämma upp/släppa lös uppdämningar, och möjligheten att göra det fanns, hade det stått ett antal idioter och gjort det utan att tänka på konsekvenserna. =]

är nog en av dom idioterna 🙂

• acemattias

Medlem
    21 februari, 2011 vid 20:57

Jag tycker det ar deras foraldrar som borde hallas ansvariga, dom har antagligen latigt killarna som sma bygga sandslott pa stranden i godan ro, det ar sa det borjar.

Fast allvarligt, utan att kanna till platsen ovan, vattnet har sannolikt samlats dar efter hogvatten eller hog sjo och efter nasta hogvatten/hog sjo kommer det att se exakt lika dant ut igen, det ar tydligt att det inte ar forsta gangen dom kor denna leken.

Georgafi/tidvatten/vagforhallanden ar lite annorlunda mot i Swedala.

• brickan

Medlem
    22 februari, 2011 vid 09:05
    Regfellow;647344 wrote:

Kul att du kastar sten i glashus! Du kanske inte själv har tänkt så mycket innan du skrev eller?

Detta är nog den mest miljövänliga surfsport efter att åka på havsvågor!

Som det skrevs tidigare så är detta med stor säkerhet en så kallad billabong som är en damm som har bildats av havsvågor och högvatten. När det stormar sköljer vattnet upp i en damm och sanden stannar i en barriär mot havet. Om dom inte hade tömt dammen så skulle den sakta dränerats ut i havet genom sanden av sig själv.

Alltså moder jord har lagrat energi i en damm som man släpper tillbaka genom en smal passgae istället för att det ska silas ut sakta.

Se inte allt ur ett fågelskådarperspektiv där allt kul är miljöfarligt!

• regfellow

Medlem
    22 februari, 2011 vid 09:58

haha, vad känsliga folk är och lägger in tunga värderingar i detta… surffrustrationen är väl hög antagligen…

• vogon-jeltz

Medlem
    22 februari, 2011 vid 12:15

Om man ska hårdra detta , så finns det säkert nån micro organism som enbart frodas i dom här barriärerna under den korta period . Så ja att släppa ut det tidigare orsakar det säkerligen i slutändan en ASTRONOMISK födo torka . för något stackars djur , mest troligt oss människor i slutändan ändå!

• roland

Medlem
    24 februari, 2011 vid 10:36

Jag håller med.. klart detta inte e bra! Men mest för jag alltid e på dom negativas sida

• regfellow

Medlem
    24 februari, 2011 vid 12:36

Varför lägger folk in värderingar hela tiden. Varför är det negativt och tänka långsiktigt?

• roland

Medlem
    24 februari, 2011 vid 13:21

eftersom jag e negativ till allt så såg jag ju dina inlägg som negativa… Men alla andra verkar ju uppfatta dom positivt så jag kan ju ha fel!
    Tycker steffo borde sluta med värderingar med!!!
    Att tänka långsiktigt e som att tänka innan man talar…som att torka sig i röven innan man skiter

• vogon-jeltz

Medlem
    24 februari, 2011 vid 19:05

Att torka sig i röven innan man skiter hindrar det att man blir skitnödig?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur man bygger en vågmaskin gratis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.