Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hur man fixar sin bräda snabbt och lätt (Guid)
-
hur man fixar sin bräda snabbt och lätt (Guid)
tdk svarade 19 år, 1 månad sedan 22 Medlemmar · 91 Svar
-
Jag tror seriöst att man kan räkna hans IQ på en hand!
-
Svar till:
Är det fler än jag som tycker det är väldigt svårt att läsa vad han skriver?
[/ QUOTE ]
det kan va så att du inte vet hur man använder Gelcoat Filler….
men även om jag har stora bilder så kan inteClemens och ChrilleCarlsjö
förstå hur och vad Gelcoat Filler används till
-
hmm, vänta nu? Är det Gelcoat Filler du har, jag trodde att du doppat brädan i en bunke med fil..
-
Svar till:
om det är något jag har glömt så säg till så ska jag ändra det lr så
[/ QUOTE ]
som jag skrev…
vad är det du inte fattar jonatan hur man använder
Gelcoat Fillersäg vad det är så fixar jag det
-
Jag har dingat min snopp Jonaish, ska jag doppa den i Gelcoat Filler då och vänta tills det stelnar och sen slipa ner?
-
GUID
Short for Globally Unique IDentifier, a unique 128-bit number that is produced by the Windows OS or by some Windows applications to identify a particular component, application, file, database entry, and/or user. For instance, a Web site may generate a GUID and assign it to a user’s browser to record and track the session. A GUID is also used in a Windows registry to identify COM DLLs. Knowing where to look in the registry and having the correct GUID yields a lot information about a COM object (i.e., information in the type library, its physical location, etc.). Windows also identifies user accounts by a username (computer/domain and username) and assigns it a GUID. Some database administrators even will use GUIDs as primary key values in databases.
GUIDs can be created in a number of ways, but usually they are a combination of a few unique settings based on specific point in time (e.g., an IP address, network MAC address, clock date/time, etc.). -
Svar till:
det kan va så att du inte vet hur man använder Gelcoat Filler….
men även om jag har stora bilder så kan inteClemens och ChrilleCarlsjö
förstå hur och vad Gelcoat Filler används till
[/ QUOTE ]
Efter lite analys så fattar jag att du påstår att jag inte vet vad gelcoat används till.
Där har du dock fel. Efter att ha lagat flertalet segelbåtar, jollar och surfbrädor med filler så tycker jag mig ha ganska bra koll på vad det används till… -
Svar till:
Jag har dingat min snopp Jonaish, ska jag doppa den i Gelcoat Filler då och vänta tills det stelnar och sen slipa ner?
[/ QUOTE ]
nä du får be Clemens suga av dig så blir den som ny igen
-
Men Jonaish, jag tyckte du hade sån bra koll på de här med “Gelcoat Filler”, så jag tänkte att du kunde tipsa mig om hur jag ska laga den…
-
Dagens kluring är huruvida du föddes IQ-befriad, din mamma tappade dig ett okänt antal gånger på huvudet när du var barn eller ifall du sniffat för mycket gelcoat kombinerat med gödsel och diesel från ert maskinstall för att uppnå din nuvarande, förbannat måttligt imponerade, intelligens.
-
asså……….
ChrilleCarlsjö och Clemens
vad är det ni vill ??
va jag före er att skicka in en Guid här på steffo lr ??
säg vart ni vill komma med ert klagande ???orka säger jag bara !!
-
Ja, jag får väl krypa till korset då…nu har jag gått å sugit på att skicka in en “giud” till steffo i flera månader, var ganska nära i sommras men kom aldrig till skott.
De e ju klart att man blir ledsen och sur när man ser att någon förekommit en med en “guid” som inte bara är bättre utan näst intill fullkommlig, ja menar, hur många gånger har jag inte undrat “hmm, hur använder man igentligen spackel?” de e inte många som vet de… -
jag blir lite nyfiken på vad du fick för betyg i svenska på högstadiet, jonaish. för du fick väl ett slutbetyg? eller?
en annan fråga: hur många tror du inte vet hur man använder en vanlig gelcoat-filler efter att ha läst den medföljande bruksanvisningen?
och tror du verkligen att din bräda kommer hålla bättre när med hjälp av en filler?
(jag försöker dra ner på ironin här för annars förstår “vissa” inte)
-
Var har ni fått för er att man ska laga en bräda med Gelcoat Filler??? Den gör ingen, och då menar jag INGEN som helst nytta på en bräda. Helt okej om man ska fixa till en liten skönhets spricka i gelcoaten på en gammal Maxi 77a el liknande. Men en bräda ska lagas med väv (av glas, kol el Aramid) och epoxi. Får man sen inte ytan riktigt jämn o slät kan man fuska med lite spackel el Gelcoatfiller innan lackeringen, men helst inte eftersom spacklet inte gör nån som helst nytta för hållbarheten. Däremot lägger den till onödig vikt.
Diskussionen ‘hur man fixar sin bräda snabbt och lätt (Guid)’ är stängd för nya svar.