Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur man kan få vilket kite som helst att bli tokstabil

• mav

Medlem
    17 maj, 2008 vid 18:28

Att draken inte svänger har inget att göra med om den är stabil =)

• pjoter

Medlem
    17 maj, 2008 vid 23:37

@SkånePaul 466153 wrote:

Kiten är ful!

Varför vill man köra på en ful kite?? När man kan köra på en snygg…

haha, de e fan de viktigaste köpargumentet i skåne. skit i prestanda när man kan välja utseende. 🙂

• skanepaul

Medlem
    18 maj, 2008 vid 08:48

Så är det! 🙂

Men jag är också så jävla trött på det här Peter Lynn snacket och hur stabila dem är (det snacket finns på fler forum tro mig).

Varför kör då inte fler på dessa så jävla underbart stabila bra kites??

• blackadder

Medlem
    18 maj, 2008 vid 09:12

@Neven 465744 wrote:

För att få kiten tokstabil…. ju…

Jag e ingen expert men jag tycker jag håller händerna mitt på bommen nästan jämt. Då kan den ju lika gärna vara kort.

• tobas

Medlem
    18 maj, 2008 vid 09:32

Som du säger så är det ju inte många som kör på eller ens har testat en PL kite. Det är nog till och med en ansenlig andel som ens aldrig sett någon. De är heller inga überkites som är bättre rakt av än alla andra. Stabilitet är heller inte alltid det mest efterfrågade hos en kite(En enlinors leksaksdrake kan flyga typ forever).

Men en PL-kite har helt klart andra saker än stabiliteten som de är bra på och när det kommer till just den punkten så är det väl inte ens en diskussion vare sig här eller på några andra forum där dess överlägsenhet ifrågasätts.

Nej det som händer när det kommer upp är att någon rabiat person med massa agressioner(kanske från pysande luftmadrasser på något ungdomsläger) blir arg och skriver massa ovidkommande inlägg om utseende o dyl.

Puss / Tobas

PS! Har numera litte demokites men vet inte om jag vågar åka över till fastlandet då det verkar vara så många arga där DS!

• skanepaul

Medlem
    18 maj, 2008 vid 17:10

Nä, jag är inte arg(jag bara svär mycket, förlåt), bara undrar vad som egentligen är bra med dem?

• gh0st

Medlem
    18 maj, 2008 vid 17:31

Har faktiskt ingen koll på dom heller. Men jag håller med, dom är inte vackra för ögat.

• stoffe1980

Medlem
    18 maj, 2008 vid 19:30

@Blackadder 466260 wrote:

Jag e ingen expert men jag tycker jag håller händerna mitt på bommen nästan jämt. Då kan den ju lika gärna vara kort.

grejen med en lång bomm är att man drar styrlinorna mycket längre så att kiten svänger snabbare, har du en kort bomm kan du ju inte dra dom lika långt så vad du håller händerna har ju ingen betydelse förutom att du inte får samma kraft när du håller långt in.Men varför vill man ha den stabil? Jag har inte börjat köra urkrokat en så det är kanske då man vill ha det? Jag har bara sattsat på höga hopp och då vill man ju ha en så snabb kite som möjligt

• neven

Medlem
    25 juni, 2009 vid 09:06

Cabs nya wakestyle-bom har kommit ut nu. Så ska det se ut! 😀

• skotten

Medlem
    25 juni, 2009 vid 09:09

haha why dont you flatwater boys learn how to fly a kite?

• mattijas

Medlem
    25 juni, 2009 vid 10:08

Var fick du den ifrån neven?
    jag vill ha!!

• blackadder

Medlem
    25 juni, 2009 vid 10:11
    Neven;555297 wrote:
    Cabs nya wakestyle-bom har kommit ut nu. Så ska det se ut! 😀

Den e lite söt…

• neven

Medlem
    25 juni, 2009 vid 11:10
    Mattijas;555309 wrote:
    Var fick du den ifrån neven?
    jag vill ha!!

Det är en bild av lill-Dre´s bom (Jake Kelsick). Men det skall visst inte vara så svårt att kapa ner LF bomen, fast kanske inte riktigt såå mycket. Jag har inte orkat mig på det än.

Blackadder;555310 wrote:
    Den e lite söt…

Eller hur? Gäller att ha små söta händer också…

• sourra

Medlem
    25 juni, 2009 vid 11:49

Dina dockhänder funkar nog fint granneman

• roland

Medlem
    25 juni, 2009 vid 13:41

En härlig tråd…Pater lynn bra pricis som flysurfer det bästa man kan köpa alla fattar det bara inte…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur man kan få vilket kite som helst att bli tokstabil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.