Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många brädor, segel mm. har ni?

  • skywalker

    Medlem
    26 september, 2003 vid 09:09

    1 bräda, AHD Maxxride 60
    2+1 segel, Simmer FZ 6.7, Art Slide 5.4 + ett Rushwind Rage 5.0 som jag precis fått och inte provat än, men tanken är att jag ska använda det i höst smile.gif

    1 Gun mast
    1 Gun bom

    1 North wavestyle sele

  • ola_p

    Medlem
    26 september, 2003 vid 14:49

    Varför både 5.0 och 5.3? (jag kör väl iofs 5.3 5.6, men det råkade bara bli så… tanken e att d ska se anorlunda ut nästa år…)

  • sinclair

    Medlem
    26 september, 2003 vid 18:07

    JP freestyle 105 l
    JP Wave 84 l
    Fanatic Falcon 90

    Simmer crossover 4,5
    Simmer crossover 5,3
    Simmer Freezone 6,0
    Challanger Morpho 6,7
    Gaastra Nitro 10,4

  • ola-h

    Medlem
    27 september, 2003 vid 11:59

    Det är väl lite onödigt, men det är två olika segel. 5.0 är Hot SO och 5.3:an är ett Psyclone som har betydligt mer drag. Skillnaden motsvarar nog 0.5.

    Sedan är det också lite av en slump. Jag ville ha 3.5 som minsta och sedan inte mer än 0.5 mellan på småseglen. Å andra sidan ville jag ha 5.9 som störst. Givetvis funkar steget 5.0 till 5.9, men min 5.3:a är så skön och har så brett register så den fick klämmas in den med.

  • ola_p

    Medlem
    27 september, 2003 vid 12:26

    Varför inte större största segel? Säg köra 5.6 samt 6.3/6.6 i psyclone? Särskilt om du funderade på en freestyle istället som störstabräda…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många brädor, segel mm. har ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.