Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många har fått rutorna sönderslagna i JP?

• skotten

Medlem
    24 september, 2010 vid 23:05

fucking little arseholes…

I will happily come up there and sit in my car listening to my ipod and wait for them to show up.. payment in cake pleeze.

• lr10

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:18
    Gadget;632309 wrote:
    Jag var inne på det men dels så tror jag det är olagligt och dels är jag rädd för att pga att det är olagligt så skulle inte polisen kunna använda sig av materialet ändå.
    Men det är klart, ett reg.nr på den skyldige så kan han ju se fram emot krossade rutor på sin bil en bra tid framöver…

Oavsett om det är olagligt eller inte att filma så kan polis och en enventuell domstol använda filmmaterialet ändå. Vi har fri bevisprövning i Sverige vilket innebär att allt material kan användas oavsett hur det anskaffades. Det är främst i USA som man har väldigt restriktiva regler om hur bevis får upptas och har möjlighet att ogiltigförklara bevisning, men lyckligtvis är vi inte i USA 🙂

Däremot kan jag inte svara på om det är okej att sätta upp en kamera eller inte. Normalt sätt krävs ju tillstånd från Länsstyrelsen för att få montera upp kameror på allmänna platser.

• lancce

Medlem
    4 april, 2011 vid 08:05

hur utvecklades det här senare under hösten/vintern nån som fick tag på aset? Eller alla har slutat köra JP?

• waimeadude

Medlem
    4 april, 2011 vid 13:29

Vi får lurpassa och sen hålla fast aset tills alla kommer och utdela lite kompanismörj.
    Tror inte att samhällsstjänst eller böter hjälper.
    Jag vill kunna köra i sommar.

Är de nån som har en gammal skitbil som vi kan använda som byte?

Be he alive or dead I will grind his bones to make my bread =).

• sourra

Medlem
    4 april, 2011 vid 16:48

Gadget får bygga en bestyckad drönare som håller koll på området

• linus123

Medlem
    5 april, 2011 vid 08:43
    sourra;632338 wrote:
    Kan det verkligen vara olagligt att filma sin egen bil utomhus? Ifall det är några aspekter med att man inte får ha en obemannad kamera är det ju bara att säga att du stod bakom kameran. Fan, såna där idioter vill man ju bara överraska och göra tusen nålar på.

Stört skön med tusen nålar iallafall !

• gadget

Medlem
    6 april, 2011 vid 21:23
    Lancce;651310 wrote:
    hur utvecklades det här senare under hösten/vintern nån som fick tag på aset? Eller alla har slutat köra JP?

Jag har ju inte direkt surfat så mycket de senaste månaderna.
    Det var nog ett 10-tal som fick rutorna sönderslagna som jag känner till.

• gadget

Medlem
    10 april, 2011 vid 15:22

Åkte förbi JP nu precis och då var det ytterligare en bil med sönderslagen ruta.

• gurragranat

Medlem
    10 april, 2011 vid 16:09

Sjukt frustrerande att en sådan sjuk person kan få härja fritt utan att bli ertappad. Hoppas du får fast han/hon på bild. Personen ifråga förtjänar verkligen en omgång tusen nålar! Man kan ju undra vad personen hoppas uppnå. Har svårt att tro att det skulle vara ett pojkstreck. Snarare en person som bor i trakten och anser att kitearna förstör något i omgivningen i och med sin närvaro.

• gadget

Medlem
    10 april, 2011 vid 16:24
    gurragranat;652032 wrote:
    …anser att kitearna förstör något i omgivningen i och med sin närvaro.

Jag har också tänkt den tanken men denna gång var det ett vanligt par som ägde bilen som blev vandaliserad. Det kunde ju iof inte idioten i fråga veta utan såg väl kitarna nere på stranden och drog sina egna slutsatser.

• sourra

Medlem
    10 april, 2011 vid 16:51

Var det kitare ute samtidigt som det hände? Då är det bergis en föggelfetischist med skev verklighetsuppfattning. Ta den jäveln Gadget!

• gadget

Medlem
    10 april, 2011 vid 16:56

Ja det var kitare ute.
    Bilen tillhörde iof en gubbe som var nere och badade med sin tant.
    Han var måttligt road över detta.

• mjersen

Medlem
    10 april, 2011 vid 17:16
    Gadget;652037 wrote:
    Ja det var kitare ute.
    Bilen tillhörde iof en gubbe som var nere och badade med sin tant.
    Han var måttligt road över detta.

förstår att han inte va så road, det kan fan inte vara mer än 6-7 grader i vattnet

• mr-jibe

Medlem
    10 april, 2011 vid 17:48
    mjersen;652041 wrote:
    förstår att han inte va så road, det kan fan inte vara mer än 6-7 grader i vattnet

Hahahaha 😀

• gurragranat

Medlem
    10 april, 2011 vid 18:11

Taskigt för gubben, att det var kallt i vattnet alltså…

I stundens hetta passade jag nyss på att svänga förbi JP på väg hem från Linköping. Inget blåsväder idag, men det kanske inte vår ogode vän tänker på. Svängde ner mot havet uppifrån rondellen och på parkeringen stod en ganska ny bil parkerad. Några meter därifrån, på vägen upp mot rondellen, stod annan bil tillfälligt parkerad längs väggrenen. Bilen började dock köra därifrån igen när jag körde förbi.

Förmodligen var det en helt ofarlig Svensson, men allt skumt beteende däromkring kan vara ju vara intressant att iakta…

Bilen såg ut att vara en nyare modell av Saab 9-3(PPN ???). Svart till färgen var bilen och föraren var en man i 30-40årsåldern, keps och med vad som såg ut att vara helskägg (Är det inte så alla fågelskådare ser ut:P?). Efter att ha kört en kort sväng söderut tyckte jag mig på vägen tillbaka se samma/liknande bil cirkulera i rondellen ovanför motorvägen. Hade jag inte haft tjejen i bilen skulle jag nog kört efter bilen(österut på Landskronavägen) för att se om jag kände igen regnummret.

Som sagt, förmodligen en helt vanlig Svensson men skulle någon annan ha sett samma bil cirkulera kring parkeringen så är det ju inte fel att känna till vad jag reagerade på idag.

Min tid som detektiv/spanare hann nog både börja och sluta idag, men jag fick njuta av spänningen ett litet tag i alla fall:). Hoppas vi kan slippa fler tråkiga händelser framöver.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många har fått rutorna sönderslagna i JP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.