Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur många har vrickat knä el fot?
-
@TomasN 409249 wrote:
Råkade vrida knäet i ett hoppförsök idag. Inget farligt, men kan nog inte segla imorgon iaf. Känns annars som dess vrickningar när man har foten i stroppen, är vindsurfingens kritiska punkt vad gäller olycksrisker. Inte bra, det ska ju va skönt o segla!
Gjorde det samma för nån månad sedan med min SB Aero. Egentligen ett löjligt litet skutt med 7.4-segel, landade lite snett, tvärstopp eftersom fenan är stor. Denna nya typ av bräda lockar till hopp även med stora segel/fenor – inte bra :confused2: Nu hör det till saken att mitt knä saknar fr korsband (dock ingen surfskada från början) men har aldrig råkat ut för problem när jag hoppat med småbrädor.
-
Ang. skador – sprang på den här tråden på Starboards forum
http://www.star-board.com/forum/showthread.php?t=2546
Är av samma uppfattning som någon påpekar att vindsurfing inte är en farlig sport med mycket skador, gäller dock att veta sina begränsningar. Kanske inte fel att köra med hjälm ändå.
/ Andy
-
Plockar upp en gammal tråd!
Jag har slitit av min främmre korsband efter en hård vurpa i Askimsviken i höstas… Min fena fastnade i botten och brädan trärnitade, jag satt fast i hängselen och fortsatte frammåt. Hela vikten över knäet, och foten i något konstigt ”spännd-vrist-läge”. Trodde först att jag butit foten OCH sabbat knät. Men tur i oturen så var det bara korsbandet som gick…
Vill för övrigt passa på att tacka de två grabbar som hjälpte mig in i land efter krashen. En släpade mig, den andre kånkade in utrustningen.. Tack Tack
Nu håller jag på med att rehabillitera efter operation, surt sa räven jag bommade hela denna blåsiga höst!
/Clabbelito
Logga in för att svara.