Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur många isseglar i Stockholms län?
-
Hur många isseglar i Stockholms län?
anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 21 Medlemmar · 67 Svar
-
det fungerar utmärkt och jag har inte märkt nån nackdel på längden..
Fast min anordning är förstås inte lika bastans som att skruva fast trucken i meden. Min går ju via ett vinkejärn..har dock slipat dem.
-
För den som inte kan/vill/har tid att bygga en Isbräda!
Jag håller på att ta fram en ICEBOARD för surfing på is! Den har i stort sett samma mått och har samma delar som Freeskate, Men priset kommer att bli hälften av vad Freeskat ( nästan 10,000:-)kostade. Jag tror att en komplett ICEBOARD kommer att hamna på ca 5000:-. Endast medar ( 4st ) 1500:-
Komplett UTAN själva brädan ca 3,500:- för den som vill bygga en egen design!
Mått: Brädan 170cm x 40cm
Medar: fram 325mm x 50mm x 6mm
bak 425mm x 5mmm x 6mmNu när vi saknar isar i södra Sverige så är det dax att bygga/beställa en ICEBOARD så att man är redo när Kung Bore slår till och återfryser våra insjöar. (minus 2 NU!)
Enl. windguru så skall kylan hålla i sig hela veckan!Intresserade kan maila eller ringa.
Mail:boossec@telia.com
Tel: 08 55019902 mob: 070 7931723Bosse! :
-
Tjena! Jag bor inte i stockholmslän men har nyligen byggt 2 isbrädor, ställer mycket gärna upp på lite race. vi är 2 stycken från uppsala som har isbrädor. Får vi vara med då?
//Christoffer
-
Snart är bygget klart, tackar Knatte för dom fina ritningarna på medarna… Nu är det bara vänta på dem också… Men vart i stockholm finns den bästa sjön för issurfing?`Skulle vara kul och se om våra rostfria medar slår era plattjärnsmedar
-
Jo precis, jag funderar på att tillverka härdade medar med en svag radie som rekomenderas. Annars har fått till mina så dom verkligen är sylvassa. Här är föresten lite bilder från våran testomgång när vi is-seglat på sjön trehörningen 2 mil nordöst om uppsala http://bilder.haggstrom.ath.cx/*Public/2005-01-12%20is-surfing%20i%20Fj%E4llnora%20med%20Svenske/
isen var helt fantastisk!! -
Knatte
Gäst23 januari, 2005 vid 19:11Gott att se sådan is
Sådant är vi inte bortskämda med här nere i GBG denna vintern
Många små otrevliga slukhål dock Inte kul att fastna i ett sådant.Men under veckan så blir det nog is och långfärdsskridskoåkning här.
Därefter väntar min väldigt snart klara isbräda, på att nöta is….
Några intryck efter första testkörningen?? -
Tja!
Bor i Uppsala och Uddevalla och gillar surfet på västkusten. På vintern föredrar jag att bränna runt i min egenhändigt byggda Isabella. Sjukt roligt. Loggad maxspeed i år: 85 km/h. När man sitter ca 2 dm ovanför isen är det mäktigt som bövelen!Bifogar några bilder!
Aloha ice!
-
Japp jag testkörde utan fjädrar och oj vad vinglig den blev i högre hastigheter, men nu har jag skaffat fjädrar vilket man kan se på byggbilderna som man kommer till om man går upp en katalog. Jag har dessutom gjort mina fjädrar ställbara! mutter-bricka-fjäder-bricka-mutter gör att man justera höjden på dem och på så vis ställa ställa hårdheten. fjädern blir ju hårdare ju mer ihoptryckt den blir. En annan grej var att bakre medarna tog i när man tog i och svängde. därför har jag monterat kilformade distanser som dessutom gör att brädan svänger mer, en bättre svängradie på köpet. Jag och en vän byggde en hel isbräda från scratsh på 3 dygn. 12-15 timmars jobb om dan!! Går visst rätt fort när man redan byggt en bräda.
Jesse vi möttes i varberg föresten om det är du som köpte tommys förra bil? vi får ta och köra isabella vs is-surfbräda på ekoln sen när isen lägger sig =) tror dock att du vinner av nån anledning =) isjakterna verkar behöva väldigt lite vind för att röra på sig
-
Kul! vi måste var ett ganska stort gäng nu med isbrädor.
Det är på dom där små justeringarna som man lär sig hur den funkar. Alltid är det något man måste förbättra på sitt bygge.
Om brädan tar i bakre vid sväng med så kan man även runda av aktern lite så att medarna ligger något utanför brädan.Mina sticker ut en bit…
-
Snygg bild Jens. Men vad ser jag! Släpper du skoten på undanvinden, det är nu du ska ha nerverna under kontroll och skota hem. Det är då du kommer du att känna axet, och den riktiga toppfarten visar sig i GPSen…
-
Är det någon som vet om det finns några seglingsbara isar i sthlm området? Har ju varit kallt nu några dagar.
Ullnan borde vara åkbar igen.
Görveln håller på och fryser till, men det hinner nog inte bli tillräckligt tjockt för segling till helgen.
//Nicklas
Logga in för att svara.