Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många isseglar i Stockholms län?

• boman

Medlem
    25 januari, 2005 vid 20:21

Svar till:

Tja jag vet inte riktigt men jag kan ju testa att flytta om medarna lite. borra upp dom bakre 8 mm hålen där min stång går igenom och få ett sånt utseende som du har på din bräda boman. Tror du det gör nån större skillnad? om det gör det så skall jag nog ta och testa det i helgen.

[/ QUOTE ]

Ja jag har fått för mig att det gör skillnad speciellt på den bakre meden vid sväng. trycket blir på den främmre delen av meden och inte på själva åkytan, känns som det bromsar lite, mer kanske när det är mjuk is.
    Och så går meden bättre över ojämnheter, men ojämn is det verkar inte ni ha problem med laugh.gif

Pröva och kör in dig så som du har, det funkar.

• surfen

Medlem
    25 januari, 2005 vid 20:38

Hörrö mannen, verkar som om du har aluminium medar på din bräda ett par inlägg upp! Eller ser det bara så ut. Hur tänker du behålla skärpan på ett sådant mjukt material? När jag med mina föredetta DN medar av rostfritt stål tappar skärpan efter ett par dagar på isen! Är det måne något ur en flygmotor?

• boman

Medlem
    26 januari, 2005 vid 07:54

Näää Tommy det är icke alu, det är vanlig platt järn 5*60mm lackat med hammar-lack laugh.gif
    Härdat stål eller rostfritt är ju kanske att rekomendera om man vill behålla skärpan längre. kör man bond järn så får man ta en sväng med brynet då och då.

Vad ska du ha istället för din DN jakt?

• surfen

Medlem
    26 januari, 2005 vid 08:19

Det vet du ju! Originalet/mallen till alla era hemmabyggen wink.gif Fiberspar Iceboard, med ett 5,9m² North Volcano. Sen ska jag ut och klocka med GPSen. Dn jakten fick jag upp i 109km men det kan man nog inte räkna med att få upp den i men kanske runt 70km ska nog gå. Men man gör nog illa sig när man faller…. tongue.gif

• boman

Medlem
    26 januari, 2005 vid 10:10

är det bara blank is när man faller så är det inga problem, bara att glida med…

Fiberspar Orginalet hmmm, undrar om jag ska sälja mitt concept med fjädrar till fiberspar tongue.gif
    Det vore jätte kul att få pröva din någon gång vid lämpligt tillfälle.

• surfen

Medlem
    26 januari, 2005 vid 14:36

Det vet du! Att du får..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2005 vid 22:55

Jo snö är det ju som sagt på våra isar.. man skulle ha plog som man kunde montera fram på brädan. Kanske skulle bromsa för mycket. Får nog vara riktigt fin pudersnö då.. iof så blåser den nog bort då så det spelar nog ingen roll.. nån som testat plog på sin isbräda? laugh.gif

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många isseglar i Stockholms län?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.