Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur många isseglar i Stockholms län?
-
Hur många isseglar i Stockholms län?
anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 21 Medlemmar · 67 Svar
-
Svar till:
Tja jag vet inte riktigt men jag kan ju testa att flytta om medarna lite. borra upp dom bakre 8 mm hålen där min stång går igenom och få ett sånt utseende som du har på din bräda boman. Tror du det gör nån större skillnad? om det gör det så skall jag nog ta och testa det i helgen.
[/ QUOTE ]
Ja jag har fått för mig att det gör skillnad speciellt på den bakre meden vid sväng. trycket blir på den främmre delen av meden och inte på själva åkytan, känns som det bromsar lite, mer kanske när det är mjuk is.
Och så går meden bättre över ojämnheter, men ojämn is det verkar inte ni ha problem medPröva och kör in dig så som du har, det funkar.
-
Hörrö mannen, verkar som om du har aluminium medar på din bräda ett par inlägg upp! Eller ser det bara så ut. Hur tänker du behålla skärpan på ett sådant mjukt material? När jag med mina föredetta DN medar av rostfritt stål tappar skärpan efter ett par dagar på isen! Är det måne något ur en flygmotor?
-
Näää Tommy det är icke alu, det är vanlig platt järn 5*60mm lackat med hammar-lack
Härdat stål eller rostfritt är ju kanske att rekomendera om man vill behålla skärpan längre. kör man bond järn så får man ta en sväng med brynet då och då.Vad ska du ha istället för din DN jakt?
-
Det vet du ju! Originalet/mallen till alla era hemmabyggen Fiberspar Iceboard, med ett 5,9m² North Volcano. Sen ska jag ut och klocka med GPSen. Dn jakten fick jag upp i 109km men det kan man nog inte räkna med att få upp den i men kanske runt 70km ska nog gå. Men man gör nog illa sig när man faller….
-
är det bara blank is när man faller så är det inga problem, bara att glida med…
Fiberspar Orginalet hmmm, undrar om jag ska sälja mitt concept med fjädrar till fiberspar
Det vore jätte kul att få pröva din någon gång vid lämpligt tillfälle. -
Jo snö är det ju som sagt på våra isar.. man skulle ha plog som man kunde montera fram på brädan. Kanske skulle bromsa för mycket. Får nog vara riktigt fin pudersnö då.. iof så blåser den nog bort då så det spelar nog ingen roll.. nån som testat plog på sin isbräda?
Logga in för att svara.