Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur många kör fortfarande C-Kite?
-
Stödjul? Är det det man har när man ger alla sina julklappspengar till behövande???
:santa: (<-- har alltid undrat när det är passande att anväda den smileyn... å nu verkar det ju som ett gjutet tillfälle) /Kaj(Tech)
-
Jag kör både C och bow. En North Rhino04 16 för lättvind och en Takoon Nova 12 för allt annat. Det tar en halv bog att ställa om sig mellan. Jag har inga problem att byta fram och tillbaka, men då kör jag iofs också rätt lugnt och laddar inte på speciellt hårt i hoppen (paj nacke gör mig känslig för hårda landningar).
Till våren blir det komplettering med en bow/sle runt 9.
-
Asså knas? C är för män och B för gamla män. Kvinnor och barn kan välja fritt.
-
c är snygg, B är ful.
juh mer okontrollerat det är, desto mer hardcöre är det väl, så därför kommer man att fortsätta åka C-kites.
-
Så du är inte hardcore då? Det är ju endast med C-kite man har full kontroll på vad kiten håller på med. Dessutom lär man sig inte kanta när man kör med 100% depower vilket kan leda till ännu mindre egentlig kontroll. Bow-kites är och förblir kitehistoriens största misstag. Om man nu vill kalla det kite…
-
nä för fan, jag är inte hardcore, så därför som sagt så kommer jag att fortsätta åka c kites.
-
-
”it´s us humble men who sticks with the oldschool c-kites, you can allmost say where like the soft serial in you brekfast bowl, tastes the same but soft.”
som Robbie Naish sa i en tidning.
-
har året 2oo6 gått från 3st C-kites till en st 10kvm speed och en på 32kvm 🙂
Paraglide is da shit!!
året 2oo7 blir snowkite paramotorkurs och ev köp samt lite vatten åkning när vädret inte tillåter flyg.
hoppas alla får ett bra år 2oo7!!
-
@Ric 358047 wrote:
har året 2oo6 gått från 3st C-kites till en st 10kvm speed och en på 32kvm 🙂
Paraglide is da shit!!
året 2oo7 blir snowkite paramotorkurs och ev köp samt lite vatten åkning när vädret inte tillåter flyg.
hoppas alla får ett bra år 2oo7!!
-94 byggde jag en paramotor. Riktigt roligt. Hade tom polishelikoptern efter mig nån gång me 🙂 Tyvär var jag ganska ensam om det då men nu verkar det växa rejält…
nic
Logga in för att svara.