Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur många liter på min vågbräda?

• hur många liter på min vågbräda?

Publicerad av hasselgren på 19 september, 2005 vid 14:05

Hej!
    Jag har en 103 liters freestyle bräda som jag brukar köra 5.7 på. Nu har det börjat blåsa ordentligt och det blir för stort så jag tänkte köpa till en vågbräda. Jag har ett 4.7 som jag tänkt använda till. Jag brukar köra på öland, haga men har tänkt att börja segla i grönhögen för få testa i vågor. Jag väger bara typ 56-58 kilo så ska jag köpa en bräda som bara har ca 70 liter eller ska man köra typ 80 liter? Ska jag köpa en renodlad vågbräda eller sikta på en freestylewave? Har hittat en del intressanta brädor på säljesavdelninen här.
    mvh andreas

ola_p svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • imported_borje

Medlem
    19 september, 2005 vid 14:24

Med tanke på din vikt så hade jag nog siktat på närmare 70 liter än 80. Och en renodlad vågis är aldrig fel, men då ska den klart rastas i riktiga förhållanden oxå, men det verkar ju som om du har tänkt det smile.gif

• ola_p

Medlem
    19 september, 2005 vid 14:37

Väger du så lite skall du nog ha nått rätt litet..
    Jag köpte en ganska smal 72 liters vågis som förstavågis, och nästa var en custom på 63 liter å nu är det en goya wave 66.
    Är 4.7 seglet som du kommer köra den med så är nog ca 70 liter å inte så jättebrett rätt lagom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur många liter på min vågbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.