Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!
-
Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!
Publicerad av tdk på 15 december, 2004 vid 21:30Ja, som rubriken lyder…. Året börjar ju ta slut och lika så årets seglingar.. ( även om jag räknar stenhårt med surf på lördag.. ) Hur många dagar har ni varigt ute i år?! Detta är första året jag skriver ner mina dagar, så jag har ingen aning om hur mycket jag seglat förr.. Men jag har ju fått ihop 39dagar nu, och då är mitt största segel 6,7 och min stora bräda är på 101l.. Det roliga är att jag har seglat fler gånger med min 4,2a än 6,7an.. Men har det varigt ett ovanligt bra år???
koste svarade 20 år sedan 23 Medlemmar · 40 Svar -
40 Svar
-
Tja
för mig har det blivit 48 dagar i år, från Februari till November..osäkert om jag går ut mer i år..
E_Axel
-
Jag har fått segla runt 5 veckor…dvs….35 dagar (mellan maj och sep/okt)…varav 3 veckor i Pozo och två veckor här hemma…alldeles för lite men men man måste ju jobba ibland oxå, nästa år ser det dessvärre ut att bli ännu mindre då jag flyttar till Canada.
-
Svar till:
Jag har fått segla runt 5 veckor…dvs….35 dagar (mellan maj och sep/okt)…varav 3 veckor i Pozo och två veckor här hemma…alldeles för lite men men man måste ju jobba ibland oxå, nästa år ser det dessvärre ut att bli ännu mindre då jag flyttar till Canada.
[/ QUOTE ]Jo, den där detaljen med jobbet har sopat bort några dagar för mig med.. Men Canada låter illa…..
-
Ja jag vet inte, försöker trösta mig med att det e lika långt att flyga till Maui från Vancouver som det är attflyga till GC från Götet…ca 6h. Sedan kan man ju med bil…5h…ta sig till Hood River, men allvarligt talat, jag skall doktorera och kommer vara FATTIG!!!
Man får väl kanske valla laggen o åka lite skidor istället. -
kanske 7 gånger…jobb och två barn och fru och stockholm…va fan gör man…!?!?!? Jo, flyttar till Göteborg i vår/sommar…fast fortfarande med tillbehören s.a.s….
-
ojojoj det har jag inte räknat. har inte så många finngrar. vid freestyleSM i maj hade jag runt 30 dagar frånd et att isen ahde gått upp i slutet av februari/början av mars och ahr inte seglat mindre sen dess.
om jag slår ut det på hela året så ptja kanske två veckor/månad. -
Klart, vattnet och vinden kommer ju förhoppningsvis att finnas kvar ett par år till…. Ett eller ett par sabbats år har väl ingen dött av..
-
oj….då växer det nästan simhud mellan tårna på dig då styret? Fan det blir ju ca 150 dagar eller?
-
Svar till:
Klart, vattnet och vinden kommer ju förhoppningsvis att finnas kvar ett par år till…. Ett eller ett par sabbats år har väl ingen dött av..
[/ QUOTE ]
Tog mig ju precis ur ett par sabbatsår från surfet, så samma misstag skall jag inte göra om…..det skall nog funka på ngt sätt… -
Många, men alldelles för få!!! Har varit en helt ok säsång… har seglat 3.5… humm… minst 7 gånger tror jag… och hade behövt det två gånger i våras också. Och då har jag varit sjuk och annat fanskap nu på senaste.
-
ja fan 150 dagar låter jävligt mycket. men fan det känns som två veckor i månaden ungefär. vissa månader har det blivit uppåt 25 dagar medans andra har vart kass. i år ahr vart riktigt bra. men för säkerhets skulle drar jag ner det till kasnke 110-120.
vi har ju vind om det är lågtryck och bris om det är soligt här på ön och så kan man ju segla på bra spots på alla riktningar.
-
Har surfat 60-70 gånger i år, 3.7 upp emot 10ggr. Hyfsat bra säsong faktiskt. Den är ju dock inte över än…
-
har inte räknat å bra är väl det för det är alldeles för lite…
-
Jag känner mig väldigt nöjd med mina 51 dagar med planing sen har det ju vart några som man har fått stå och se på när 4.7 har vart för stort och några när man har snurrat segel..öhh försökt snurra alltså
Grym första säsong!
-
Ett riktigt bra år blev det!
Top 10 Beaches // timmar på vatten
Beach / Hours
Alnäs 50,25
Skaris 36
Västeråker 33,5
Apelviken 16,5
Haga Park 16
Kappelskär 15,5
Öregrundsgrepen 15