Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!

• dixon

Medlem
    16 december, 2004 vid 07:14

Har seglat lite drygt 20 gånger (varav 3 ggr varberg) seglat, med 6.0 och 4,7. Hade behövt ett mindre segel för några dagar till. Nästa år kör jag 6.3 och 4,7 + förhoppningsvis ett mindre segel och ev, något på 5 kvm. Spenderade en vecka på haga park med en dags planing och fem dagar stå-segling, DET var frusterande. Lade undan grejerna i slutet på oktober vilket kanske var en miss. tongue.gif

• stinger

Medlem
    16 december, 2004 vid 07:45

Tror det blev 8 väl valda dagar (mer timmar på 80-liters bumpjump än på 115-liters slalom), 4.5 använt 4 ggr. Det är svårt att få ihop mer med jobb sambo barn hund (och trasig våtdräkt frown.gif )

• lars_k

Medlem
    16 december, 2004 vid 07:59

Jag har inte räknat men det har varit en grym säs. Nog den bästa jag haft. Riktigt mkt vind. 4.0:an har använts flitigt. Har i princip bara seglat i ridbara vågor, kanske 40 dagar i sverige. Dessutom ett 20-tal i SA i vintras.
    Dagarna med freestyle-kittet räknar jag inte för jag är så jävla kass på att snurra segel…men där ligger nog 10-talet dagar också. tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 2004 vid 09:05

Lars K – e du nöjd med dina Gun-segel? Blir det såna nästa år oxå? Funderar själv på Gun 2005 men har inte bestämt mig än!

• jonasp

Medlem
    16 december, 2004 vid 09:19

Just nu är det billigare att köpa gun sails 05 än 04. Rätt stört men så e det.

• the_novice

Medlem
    16 december, 2004 vid 09:42

Har inte haft så himla bra koll men tycker nog att det blåst mer i år än förra året och har kört 3.7 med fullt tryck i 5-6 gånger. Under hösten har det blivit följande (har varit ute fler ggr men har inte reg alla);

HOURS 2004
    Month Hours
    September 19
    October 7,5
    November 4
    December 2
    Total 32,5

Top 10 Beaches
    Beach Hours
    Apelviken 10
    Askim 9,5
    Fiskebäck 5
    Lejet 4
    Olofsbo 3
    Björlanda 1

• lars_k

Medlem
    16 december, 2004 vid 10:50

Jo, jag är nöjd med mina Gun och hade en beställning på en linje Hammer 05. Fick dock en bra rea-deal på 05 Naish-segel för inte mkt mer pengar så jag slog till.
    Passa på och köp för recycling-priser på Gun nu i december. 40E i rabatt utan att behöva skicka in några gamla segel wink.gif

• getwet

Medlem
    16 december, 2004 vid 11:43

Sällan skådat bättre säsong i Sverige, kan bero på att man bytt arbete kanske…….?

I snitt blev det segling 3 dagar i veckan från mitten av april till slutet av september. Då inkluderar jag inte 11.0 och formula. Med det i bagaget känner jag mig mycket nöjd med den här säsongen. Och nästa säsong bådar ännu bättre!

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    16 december, 2004 vid 12:24

Jag har 37 dokumenterade dagar, borde vara en eller 2 dagar till…i hope, vore bävrigt om TDK har 2 dagar mera wink.gif

• kamaaina

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:26

Svar till:

Ett riktigt bra år blev det!

Top 10 Beaches // timmar på vatten
    Beach / Hours
    Alnäs 50,25
    Skaris 36
    Västeråker 33,5
    Apelviken 16,5
    Haga Park 16
    Kappelskär 15,5
    Öregrundsgrepen 15
    Väddö 4
    Blåvand 3,5
    Krusenberg 2

HOURS 2004
    Month / Hours
    April 7,5
    May 26
    June 29
    July 21,5
    August 48
    September 48
    October 13,25
    November 2
    Total 195,25

[/ QUOTE ]

Har ni koll exakt var o hur mkt? Loggar ni in det i ngt dataprogram oxa daer all info ligger….ambitiost…

• the_novice

Medlem
    16 december, 2004 vid 13:34

Det ser ut som det kommer härifrån; http://www.mytrims.com

Tar ju inte så lång tid att skriva in data där och kan väl vara lite kul att kolla på om man gillar statistik?!

• dr-masse

Medlem
    16 december, 2004 vid 14:54

Nämen hej getwet! Märks att du seglat (å bytt jobb), frekvensen här är klart lägre, ah!

Själv har jag, trots den uppenbart fina säsongen och otroligt fina inledningen på hösten, augusti-september var ju helt sanslöst, haft en närmast ruggig förmåga att vara på fel ställe vid fel tillfälle. Alltsomallt har jag väl seglat ett trettital gånger, vilket är OK. Max med mitt upplägg på liv å familj ligger nog runt 50, skulle jag tro. Siktar på det 2005 med resa och att åka lite smartare efter vind. I år “låste” jag en tre-fyra helger + några vardagar för SURF både vår och höst och hur mycket tror ni det blåste då? Just det. Rekordet var väl 8-9 dagar på Öland i maj/juni och egentligen endast 1 (en) bra dag på vattnet. Illa.

Fast “dagar” blir det ju alltför sällan på vattnet. Snarare “pass” på ett par-tre timmar, numera.

Surfa På!

• surfen

Medlem
    16 december, 2004 vid 15:48

Ja det kommer fråm Mytrims en bra sida att ha som dagbok. Samtidigt ser man hur mycket man avänder olika saker, och det är rätt intressant.

• tdk

Medlem
    16 december, 2004 vid 16:45

Svar till:

Jag har 37 dokumenterade dagar, borde vara en eller 2 dagar till…i hope, vore bävrigt om TDK har 2 dagar mera wink.gif

[/ QUOTE ]HEhe.. Men riken finns ju att du får några fler i vinter……… crazy.gif

• andreas-f

Medlem
    16 december, 2004 vid 17:37

42 surftillfällen detta året, varav sista idag, i Askimsviken. Några rätt tveksamma dager med väldigt lite vind medräknade här iofs… Väldigt nöjd med säsongen dock! 4,2:an har slitits bra! Största segel 6,2 kvm.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.