Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur många surfare och surfklubbar i Sverige?
-
Hur många surfare och surfklubbar i Sverige?
Publicerad av loop på 21 februari, 2004 vid 12:59Ska hålla ett anförande om vindsurfing och undrar nu hur många surfare och surfklubbar som finns i sverige. Vilda gissningar mottages med glädje
dixon svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Tänker inte ge mej på någon gissning, däremot har jag upptäckt att de var jävligt mycket mer än vad jag kunde tänka mej innan jag kom i kontakt med denna underbara sport. Dessutom verkar intresse ha ökat enormt de senaste åren.
På http://www.bradseglarforbundet.com/ finns de klubbar som är anslutna med under fliken Klubbar ialla fall.
-
Jag hörde en siffra på 5000 i i Sverige och en halv miljon i England. Jag tror det var anslutna i klubbar? Jag vet inte .. Jag tror nog att det är fler som inte är anslutna. Gissar på ca 21486.
-
Antalet registrerade surfare på här på forumet kan nog ge en ungefärlig siffra. Sen kan det förståss finnas användarnamn som aldrig används och folk som registrerat mer än ett namn. Men det ger nog en fingervisning i alla fall.
-
men det är nog många som surfar och inte är medlemmar i någon klubb (jag är en )
-
jag och min kompis som brukar surfa ihop är inte med i nån klubb..så det skulle jag inte ta som en en fullständig riktmätare.
Steffo finns det en del kitare o sånt på också..men tror inte många som inte surfar är medlemmar här o andra sidan har jag träffat flera surfare som inte hört talas om steffo…
-
Här kommer en vild gissning:
Göteborg 600
Sthlm 300
Skåne 600
Halland 600
Öland 100
Övriga landet: 600
Summa: 2500
Logga in för att svara.