Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många surfare och surfklubbar i Sverige?

• Hur många surfare och surfklubbar i Sverige?

Publicerad av loop på 21 februari, 2004 vid 12:59

Ska hålla ett anförande om vindsurfing och undrar nu hur många surfare och surfklubbar som finns i sverige. Vilda gissningar mottages med glädje

dixon svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • cambo

Medlem
    21 februari, 2004 vid 13:18

Tänker inte ge mej på någon gissning, däremot har jag upptäckt att de var jävligt mycket mer än vad jag kunde tänka mej innan jag kom i kontakt med denna underbara sport. Dessutom verkar intresse ha ökat enormt de senaste åren.

http://www.bradseglarforbundet.com/ finns de klubbar som är anslutna med under fliken Klubbar ialla fall.

• koste

Medlem
    15 november, 2004 vid 21:46

Jag hörde en siffra på 5000 i i Sverige och en halv miljon i England. Jag tror det var anslutna i klubbar? Jag vet inte .. Jag tror nog att det är fler som inte är anslutna. Gissar på ca 21486.

• big_jeppe

Medlem
    16 november, 2004 vid 14:48

Antalet registrerade surfare på här på forumet kan nog ge en ungefärlig siffra. Sen kan det förståss finnas användarnamn som aldrig används och folk som registrerat mer än ett namn. Men det ger nog en fingervisning i alla fall.

• hifly

Medlem
    16 november, 2004 vid 17:28

men det är nog många som surfar och inte är medlemmar i någon klubb (jag är en tongue.gif)

• styret

Medlem
    16 november, 2004 vid 18:33

och som inte är medlemmar här.

• mickez

Medlem
    16 november, 2004 vid 19:06

jag och min kompis som brukar surfa ihop är inte med i nån klubb..så det skulle jag inte ta som en en fullständig riktmätare.

Steffo finns det en del kitare o sånt på också..men tror inte många som inte surfar är medlemmar här smile.gif o andra sidan har jag träffat flera surfare som inte hört talas om steffo…

• dixon

Medlem
    17 november, 2004 vid 07:14

Här kommer en vild gissning:
    Göteborg 600
    Sthlm 300
    Skåne 600
    Halland 600
    Öland 100
    Övriga landet: 600
    Summa: 2500 grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många surfare och surfklubbar i Sverige?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.