Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många till fågelöudde?

  • Hur många till fågelöudde?

    Publicerad av anders_hoffman på 19 augusti, 2003 vid 19:45

    Ja hur många kommer egentligen till fågelöudde imorrn? Det är väl ett av stockholms bättre spots på väst skulle ja tro.. Jag kommer iaf vara där från tidig morgon till sen kväll för att invänta vinden! Foreca säger 7-9 o Theyr lite lägre…men jag drar dit endå..
    Hoppas vi blir några fler..

    anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 05:35

    Vägbeskrivning?

  • andreas-t

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 05:54

    Om det blir en gnutta nord i västvinden så kommer jag också till Fågelöudde, annars åker jag till Brevik (Trälhavet) istället. Där tycker jag att det är bättre vid ren väst.

    Vägbeskrivning Fågelöudde:

    Lidingö: Kör Norra Kungsvägen förbi alla bebyggda områden. Efter Rudboda får man skog på vänster sida och åkrar/ängar på höger. Forstätt någon km. Tag sedan vänster enligt skyltningen. Fågelöudde är Lidingö’s stora badstrand (sandstrand), så där finns gott om parkeringsplatser, kiosk m.m. Stora gräsytor att rigga på finns också. Surfarna brukar kliva i öster om sandstranden på andra sidan den lilla udden.

    /Andreas

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 06:21

    Vågorna?? Chopsen? Potentiella Waxholmsbåtar tongue.gif tongue.gif tongue.gif grin.gif ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 07:22

    Har du lust att ge en vägbeskrivning till Brevik tack !

    /Per

  • gurra1978

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 08:48

    Vi drar till Brevik istället. Det blir klockrent där idag.

    Vägbeskrivning:
    Kör 276 mot Åkersberga. Kör rakt fram(blir lite snett upp vänster egentligen) i cirkulationsplatsen efter tunneln (du får statiol på höger sida). Ta höger vid rrödljusen. Kör på en lång bit. Du ska köra förbi Vivo Favoriten och ytterligare en bit. Du kör förbi en 30 sträcka (som är tidsbegränsad) sen börjar du närma dig. Kolla eter skylt med “breviksbadet”, där tar du höger. Vid en kraftig kurva (röd lada) tar du höger. Kör rakt fram över två fartgupp sen är du framme.

    Lycka till

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 08:49

    Blir det bäst vid Fågelöudde, Görväln eller Brevik??? KOmmer man att få lite fart med 7.0 och 110 liter???

  • maca

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 09:48

    Rännan vid Görveln lär bli bra idag. Kan dock vara lite knepigt att ta (kryssa) sig dit ut på alltför små prylar. 110 lit och 7.0 bör inte vara några problem. Funderar själv på att åka dit efter jobbet. Kanske funkar det även bra direkt vid klubben…

    /André

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 09:51

    Drar nog oxå till Brevik idag, om jag får ledigt…
    Annars blir de en förmiddag på fredag….

    Tror att Brevik funkar helt galet bra idag!!!!

    V-I-L-L S-U-R-F-A!-!-!-!-!-!-!-!-!-!-!-! crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 20:59

    Det blev Brevik med 7.0 och planing nästan hela dagen från två till halv sju. Det gick bra med mindre segel oxå för de mindre tunga seglarna. Hur var Fågelöudde?
    /Mats

  • andreas-t

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 08:40

    Ja, jag planade rätt bra med 89 l Gecko och 5.5 kvm. Det ser ut att bli lika bra i Brevik idag, men någon gång måste man jobba också…

    /Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 14:11

    Jag körde 200 meter ned i vind, vid Stensnäs. 125 liters Lorchbräda och 6.2 soul, tidvis underriggad, tidvis överriggad… Provade även med 78-liters vågis, men det funkade bara i de bästa byarna. Seglade mellan 13.30 och 17.30 och fick tyvärr ge upp för att hela kroppen skrek efter mat. Grymt bra segling blev det i alla fall!
    /Robin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många till fågelöudde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.