Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många vindsurfande par finns i Sverige?

• jester

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 10:56

filipl: du är inte ensam om att tycka så… 🙂

• p-malmkvist

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 11:15
    Jester;507359 wrote:

Ok!! Kan hjälpa till lite med kontaktannonsen..

Stor stark Göteborgsbjörn med stort hjärta och varma kramar.. Gillar små, spänstiga och mörka spättor, gärna med röda inslag och med härkomst Frankrike.. Ett plus om du har någon skön padding att värma mina fötter på..

Är annars av det finare slaget och ogillar att sitta på backen när riggen styvnar, ståendes med en kraftigt vevande arm är min melodi..

Hör av dig/Alfahannen:wink:

• rasmus_w

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 20:54

@Badjanne 507336 wrote:

Du får starta en ny tråd i ämnet
    Surfpartner sökes

Jag är på! En Sky vill jag ha!

• filipl

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:07

@Jester 507359 wrote:

Känns skönt att jag tydligen inte är ensam…

Tyvärr verkar det finnas ytterst få windsurfande tjejer/kvinnor.

Filip

• nachoman

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 09:23

@Rasmus_W 507479 wrote:

Jag är på! En Sky vill jag ha!

Du har tur! Har en som ligger och väntar i vassen 😉 Den har även “threesome”…

• sinclair

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 18:19

@Jester 507359 wrote:

Vill man verkligen ha en flickvän som vindsurfar?
    Det optimala för mig är att ha en förstående flickvän som tycker att det är helt ok att man bokar av ett besök till Ikea och i stället drar i väg och vindsurfar. Indirekt så gynnar vindsurfandet även henne, ta t ex Big Sunday för några veckor sedan. Jag var borta hela söndagen, kom hem helt slut men sjukt glad. Jag är glad än i dag över att jag kom ut den dagen. Så indirekt så gynnas även flickvän och fruar av vår surfing oavsett om de är med eller ej.
    Visst är det kul att uppleva saker tillsammans men surfingen är min frizon och så vill jag att det skall fortsätta att vara.

Puss!

• jeppe

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 19:49

Jag och Ylva är ett rippande par!

Att surfa tillsammans är kanon, det är ganska lätt att planera semestrar och fritid. 🙂

Ylva i Martinique:

• rasmus_w

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 23:04

@Sinclair 508749 wrote:

Ja! Dubbelt så mycket surfprylar!

• annasofia

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 06:49
    filipl;507325 wrote:
    Jag är singel, men en windsurfande flickvän skulle vara mycket trevligt!

Filip

Går det inte bra med en kitetjej?:smile:

• Borttagen användare

Borttagen användare
    17 oktober, 2008 vid 08:32

Min sambo hatar blåst……

• lars_k

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 08:32

@Sinclair 508749 wrote:

Det optimala för mig är att ha en förstående flickvän som tycker att det är helt ok att man bokar av ett besök till Ikea och i stället drar i väg och vindsurfar. …Visst är det kul att uppleva saker tillsammans men surfingen är min frizon och så vill jag att det skall fortsätta att vara.

Är inne på din linje. Min fru är helt ointresserad av ws men det är inget jag gråter blod över. Då kan jag åka till mina våg-spot utan att ta hänsyn var hon vill surfa. Viktigt är att också hon har en hobby som hon åker iväg till. Så har man det som hållhake på henne. Frugan har sina hästar och sticker ibland iväg några timmar. Då kan väl jag få sticka iväg och surfa ibland också!
    Problemet är kanske att jag har kraftig övervikt just nu på mängden surftid mot hennes rid-tid… Bra då att ha en förstående fru också. 🙂

• martine

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 09:44

Att ha en fru som rider är väl helt OK, så länge det handlar om vågridning. Jag tycker det är jättepraktiskt med en sambo som är lika surfsjuk som jag. Man slipper t.ex. tjafsa om hemekonomin, valet mellan en ny soffa eller segellinje är ju lätt. Helg/kvälls aktiviteter bokas mest med andra surfare, övriga vänner och släkt är vid det här laget rätt luttrade vad gäller sista sekunden avbokning pga vind. Några problem/hänsynstaganden med att välja spot har vi inte, hon gillar ju också stora vågor, och annars kör vi freestyle.

Problemet är väl egentligen att startsträckan är så mycket längre. Eftersom det tar dubbelt så lång tid att surfa när man turas om krävs ju också motsvarande massor med mat, kläder, leksaker osv för att hålla barnen mätta och roade. På vissa spots är det dessutom svårare att passa ungarna, t.ex med farlig trafik osv eller när det orkanregnar horisontellt (tack gode gud för VW-buss och DVD!) Allra värst är när när vind/vågor lägger sig medans man väntar på sin tur…

• joachim_larsson

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 09:54

Att brädsegla tillsammans är faktisk logistik, det finns tydliga täcken på att familjer försöker samordna aktiviteterna för att inte bli körlingföräldrar.

Detta kommer säker vara bra för vår sport…

Sedan visar det sig att behovet av att röra på sig övriga året ökar, man vill ju klara mera hela tiden.

//Joachim
    http://www.konanordic.com

• joachim_larsson

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 09:55

@SolnaUrban 508843 wrote:

Min sambo hatar blåst……

Grejen är att man måste bli fast innan det blåser för mycket, alltså lära sig i solsken för att sedan vilja segla i mera vind.

//Joachim

• imported_macts

Medlem
    17 oktober, 2008 vid 12:24

@Joachim_Larsson 508864 wrote:

Att brädsegla tillsammans är faktisk logistik, det finns tydliga täcken på att familjer försöker samordna aktiviteterna för att inte bli körlingföräldrar.

Detta kommer säker vara bra för vår sport…

Sedan visar det sig att behovet av att röra på sig övriga året ökar, man vill ju klara mera hela tiden.

//Joachim

Jag är med dig på detta resonemang Joachim! Innan vi skaffade barn så tillhörde jag skaran som var ganska nöjd att jag hade min “grabb-grej” med windsurfingen som jag fick göra själv, men nu med 3 barn så underlättas definitivt logistiken och hemmafriden om man får med resten av familjen på detta intresse.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många vindsurfande par finns i Sverige?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.