Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur mäta brädfarten…
-
Hur mäta brädfarten…
Publicerad av anonym-anvandare på 27 augusti, 2001 vid 13:30…på enklaste/bästa sätt?
anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
ta med en gps ut på vattnet, man brukar kunna läsa av topphast, medelhast, seglad sträcka… Endel kan man koppla till en dator och plotta ut hur man kört.
Bla Garmin har en hel radda små vattentäta gps:er, kostar dock ett par k =)
M v h
Joakim… -
vad går en riktigt billig vattentät bärbar gps på?
-
Har man inte råd med en vattentät gps, e det inte så svårt att tillsluta den i plastpåsar. Finns färdiga såna till mobiltelefoner för cirkus en hundring (borde passa)
-
Gps garmin e-trx till exempel den talar om fart och hur långt.
-
Garmin’s gula eTrex går på c:a 2.000:-. Jag har en och använder den till allt möjligt:
Mäta fart när jag surfar och åker skidor, som GPS rent allmänt när jag seglar och paddlar,
lagra kantarellställen i skogen, mäta upp sträckor när jag springer, kolla hastighetsmätaren i bilen m.m.
Jag tror att den marknadsförs som vattentät och jag har inte haft några problem när jag har surfat iallafall./Andreas
-
Jag har en likadan som jag för extra säkerhet haft en vattentät mobiltelefonpåse. Allt inklämt i en gummihandske med uppklipp fönster på höger arm för att kunna läsa av farten så att säga under farten. Det går faktiskt bra även när det går riktigt fort.
Hur gör du med din etrex under själva surfingen?
mvh
Peter -
Uniquestore säljer ut Magellan 315 billigt -en av de bättre modellerna -se http://www.uniquestore.nu -vindsurfíng.
-
Plastpåse till mobiltelefoner? Var hittar man såna?
/Ignatius
Logga in för att svara.