Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur mkt blåser det i Venezuela/El Yake i Feb/Mars?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 13:45

By rambo.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 13:56

Du pratar ju så dumt på konfen och ger fel info till de som undrar. Undrar om ego…de e inte därför jag lägger 15 min på att skriva ett inlägg för att rätta till den felaktiga information du givit här.
    Jag pratar som du säger om erfarenhet…och att de e mkt 3,7- 4,2 e ju ”bullshit”.
    Själv e jag i Egypten nu me 4,7 varje dag…måste ta en sväng nu! Kan rekommendera detta ställe som ett billigt alternativ för att träna Freestyle som Freeride. Flyger till Sharm el shejk. Andy

• basse

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 14:19

Svar till:

alåå eller grin.gif fan du om någon borde kunna ta mina inlägg rätt, old meetbåål wink.gif

[/ QUOTE ]

He he.. fan det tog ju skruv ju.
    Nä jag bara undrade om det verkligen var läge att ta med 2 brädor till elY någonsin. Vi gjorde ju bort oss och tog 2 till Maui eftersom vi trodde det skulle bli mera åkt av på sydsidan då vi var 4 varav 2 inte körde vågor men det hade ju lätt funkat att inte ha med den stora dit. Första gången på ett ställe är det ju lätt att ta med lite fel grejjor förståss.

Blåser det så jivligt där nere nu Andy! Gött mos!

• surfmanj

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 14:53

OK! För att sätta stopp för denna diskution kommer nu följande info:
    Har varit nere i Yaque två år i rad nu! Första året kom jag ner med följande segel 6.7 6,2,5,7 5,3 4,5 behövde aldrig använda 6,7 eller 6,2. alla andra användes flitigt. till detta hade jag en Fanatic Skate 100 l! Fungerar perfekt!

2005: Severne 4,7 5,3 5,8 och en hundra liters bräda.
    dom dagarna det var sådant jävla drag så att 4,7 var för stort går att räkna på handen! ca 6 ggr av 90! min vikt var ca 68 kg. Så nu vet ni vad som behövs och vad som inte behövs! I stället för att konka med en vågis som ni aldrig kommer använda så ta med er en brunte fenor! Svårt som attan att hitta!

• styret

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 15:38

och johan är ju itne den som är känd för att köra störst segel på stranden direkt…

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    10 oktober, 2005 vid 17:40

Dina 15min kanske du borde dratt ut till 25min istället..å tatt dem 10min extra å läst vad jag skrivit..

Jag ger ingen felaktig information om Elyaque, jag var för fan där i 3månader detta året, å är inte så gammal och dement att jag inte mins vilket segel jag använde grin.gif

Vi har snackat segel,brädstrl Vs vikt..ait dude?
    Surfa kan du, men tjöta är du sämre på, mindre gröt till fruckost?

Å johan, du stod ju på land å svor alla dagar det punga på grin.gif

• danneman

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 17:47

För mig blir det chilli99 4.2 4.7 & 5.3 smirk.gif

Skulle det blåsa pung så får la jag hyra en mindre prylar dessa dagar!

Oldboy! In Beerlanda locals grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• t_t

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 17:53

Faan vet, kanske även denna tråd kan leda till ett webkamerasänt slagsmål… cool.gif

• surfmanj

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 18:10

Som du själv säger ”tjöta är du sämre på”!
    Seglade i princip varje dag där nere! Till skillnad ifrån dig som var på Coco och tejpade segel!
    Det är ju inte på konfen man levererar om vi säger så!

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    10 oktober, 2005 vid 18:18

att någon tar åt sig är ett tecken på att man kommit åt grin.gif

Ses i Elyaque iår igen dude, får man fråga vilka segel du tar med? grin.gif

• surfmanj

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 18:23

Som du sa ”tjöta är du sämre på”

Blir inget Yaque i år, Efter två år har jag blivit trött på byig vind och chopigt vatten.
    Drar till Jeri på söndag, 2 månader.Sedan Bonair 2 mån i Januari!
    Men det blir nog 3,7 4,2 4,7 5,3 5,8 & Starboard Flare 94L

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    10 oktober, 2005 vid 18:29

härligt! slipper vi dig grin.gif

fan skriver du detta för hela tiden? ”Som du sa ”tjöta är du sämre på”

syftar du på mig så har du feting fel, tjöta för mig själv är något jag e en jäkel på..skulle nog vilja påstå att jag är lite utav en expert.
    Många års träning, du ligger i lä grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 18:33

Satan vbilken diskus d här blev då=)

Men dö Johan…va d inte nån från Växsjö som satt på stranden några dagar för att d va för mkt vind? =)
    Visst dom dagarna går väl o räkna på en hand men du hade lätt haft använding för ett 4.2 rätt många dagar.

Men allt d här hänger ju på hur man brukar segla.
    O elyaque e lite speciellt…d e så sjuuuukt byigt så man blir tokig ibland.
    Vi som vart där 3månader blir ju lite lata, under marsmånad seglade jag 90% 4.2
    Dom dagarna då d optomalaste hade vart 4.7 orkade jag itne rigga om…vissa gånger gick man ut ändå m lite lite drag…men på 3 månader blev d ändå jävligt mkt surf.

O när jag seglar trivs jag fan så mkt bättre på¨mindre brädor, d finns alltid dom som trivs bättre på en 100liters planka o ett 4,7 då jag tycker d funker mkt bättre m min 68 o ett 4.2

ta dan från i våras, där rambo körde 3,7 o vågis i askim, vet att han hade helt okej drag medans andra körde 4,7 o nån tom 5.3

Jämför själva…vad har ni för storlekar jämfört m andra när ni seglar här hemma? va har ni för brädor?

Olandersson som föredrar ett helvetes drag i seglet tyckte 4,7 va lagom (även om han flera gånger sa; helvete va överriggad ja e, d e helt sjukt)…men inte fan laddade han mindre för d…snarare tvärtom.
    Jag själv tycker en 95-100literd freestyle fladdrar o blir helt okontrollerbar m mina 62kilo.

Som minsta brtäda iår hade jag en 84liters naish. Fan va jag svor över den när alla dagar då d kändes som brädan va stor som en formulabräda…medans kruse stompade runt på sin 115!!!liters RRD.

I år blir d 68liters vågis (som går att dra rigg på i nödfall) o en 86liters (som jag ska ha som störstabräda….om jag hinner få den innan vi drar…WALLENS SKA TYDLIGEN SKICKA DEN TILL MÅNEN; FÖRBI MARS; TILL AFRIKA O SEN MED ÅSNETRANSPORT TILL SVERIGE.

//ZEHLERTZ

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    10 oktober, 2005 vid 18:35

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

you are the män dude, MR.z..Andreas, vafan jag nu skall säga..you are the män cool.gif grin.gif grin.gif

• tdk

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 18:41

Svar till:

.. okej, lugn…. fan vad ni lackar ur era grisar. Tycker ni skall spara era pengar och åka till en riktig ö istället.

[/ QUOTE ]NEJ Basse!! Lackade absolut inte ur!!! Utryckte mig nog aningen klantigt bara!! Sorry då! grin.gif
    Skriver så här då. Jag tycker personligen inte om att segla 4,2 på min 100liters freestyle. Då seglar jag hellre på min evo 80, som jag tycker funkar bra på chopp med. smile.gif Sen hurvida det är 4,2 drag när man e där vet man ju knappast fören man e där..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur mkt blåser det i Venezuela/El Yake i Feb/Mars?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.