Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur mkt drar en VW T2a?

• Hur mkt drar en VW T2a?

Publicerad av fenan på 12 augusti, 2003 vid 08:40

Hej hopp alla glada surfbussägare, har inte riktigt åldern inne för körkort, men har redan börjat fundera på folkabuss eller annan minibuss/van. Min fråga är: hur mycket drar T2orna?

styret svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 09:32

Jag har en T2 årsm. -74 2,0 liters motor.(Förgasare ej insprut)
    Den drar långkörning 1,0 liter/mil och 1,3 blandadkörning.

• fenan

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 11:02

aja det e ju mycket bättre än amerekanarna

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:21

tänk en gång till innan du kirrar folkabuss.
    mycket väsen för ingenting kan tyckas. dom är charmiga men inget vidare på vägen, eller för fritiden, mycket extrajobb när man istället skulle kunna surfa.

• fenan

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:51

mm, vet… du e inte den förste att nämna det wink.gif men de e ju trots allt en folkabuss.. eller hur!

har du några andra tips?

Har även tänkt på amerikanarna, men tycker de verkar jobbiga de me + att de drar mer soppa.. fast de pengarna kanske man tjänar på att slippa mekka så mkt

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 21:08

jag ahr ingen egen erfarenhet av bilar överhuvudtaget. tar körkort nu under hösten hoppas jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 07:32

Du Styret inte för att klanka ner på dina VW teorier. Min fråga till dig är om har du varit VW ägare och varför är du så negativ till en heläkta tyskbuss.
    Mitt råd till dig som funderar på att köpa en VW-buss. Köp en T3 med största motorn (112 hk) så får du ett skapligt åk om du inte vill vara sist ut på vattnet…
    Dessutom kontrollera växellåda, motor samt kylvattenrör.

• styret

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 21:27

som jag skrev innan så har jag ingen som helst erfarenhet av bilar what so ever, bara teoretiker… smile.gif

men efter att ha läst köptipsen på http://www.typ2-klubben.com av killar som nog kan ett och annat om folkabussar så kan vem som helst bli väldigt skeptisk.

Har du någon gång krockat med en bil? om du har det, lägg till att en folkabuss kan du likagärna sitta med benen utanför bussen på när du krockar.

t4 är ju en annan femma iofs.

• fenan

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 22:30

jag kanske e blind lr har nått annat fel.. men jag hittar inte köptipsen :S

• styret

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 11:47

tror den ligger under arkiv eller nått sånt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur mkt drar en VW T2a?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.