Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur mycket cash lägger ni på prylar?

• Hur mycket cash lägger ni på prylar?

Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2005 vid 19:47

Frågan har säkert varit uppe förut men…

För att stilla ångesten/eller kanske förvärra den vore det kul att höra hur mycket ni spenderar på surfprylar varje år.

Är själv uppe i 25´i år och det verkar bli mer före årets slut. Börjar kännas rätt jobbigt men oundvikligt smile.gif

lolve svarade 19 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • Knatte

Gäst
    15 augusti, 2005 vid 20:02

Någonstans runt 5-10000 kronor ett normalår.
    Men detta året lär spränga budgeten ordentligt. Lär bli uppåt 20000 kr innan jag har shoppat klart. cool.gif

• lolve

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 20:09

jag som inte har nått jobb mad.gif.kan inte lägga ner mycket pengar. men jag fick ihopa 1500 kr hos nån bonde(plocka fröstockar19 timmar:p) så nu ska ja köpa nytt segel_:P
    sen har jag ju veckopenngen:P

• nisseman

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 20:17

Det har blivit lite nytt & begagnat i år förnärvarande ligger årets inköp på 22170 kr blush.gif.

• surfan

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 21:40

Hej ja börgade surfa 83 och har bytt utröstning i snit
    1 till 2 gånger pär säsong + ett 10tal längre resor 3-4 månader pär gång de blir 100 tusentals kronor vågar ej räkna. men kul är de

• lundvall

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 22:42

strax under 10000, en bräda, ett segel, en mast och en bom smile.gif

• smurff

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 00:03

I år har det ju inte varit överdrivet mycket

1200:- på fenor
    3500:- lagning av bräda på CLS i varberg
    thats all folx

men de sista två åren så kan man väl kommit upp i 30′ ungefär. Men å andra sidan så kan man ju köra ett tag nu utan att bry sig. tillhör inte dem som måste byta prylar varje år allting utan byter kanske lite efterhand som det slits eller om man vill prova nåt annat.

blir trist att sitta och räkna på, framförallt eftersom jag inte har kunnat köra så mycket i år pga diverse saker såsom nyfött barn och köp/renovering av lägenhet. Men det tar vi igen nu i höst nu så ska det seglas tjohooo! grin.gif

• styret

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:18

i år typ ingeting. typ nån tusing eller lite mer. två fenor (varav en begagnat, eller kennta fick med den till sin skate men har aldrig använt den…
    fotstroppar, ptja det är nog det jag köpt i år.

kommer nob bli ett eller två segel till hösten och sen går väl vintern i sydafrika på lite pengar också.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:30

Detta är min andra säsong och jag är väl uppe i 20k, ganska humant eftersom jag köpt allt nytt.

• surfen

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:37

Massor har det blivit, men jag har fått surfat också, värt varenda krona grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:58

20000:-/år

• fiskmas

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:33

Surfat 22 år
    Under de aktivast åren ett snitt på 30000:-. De sista 7 åren kanske 10000-15000:-

• militaren

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:37

jag har slösat ca 11000 kr i år och det ser ut och att bli mer…

• goose

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:43

2004: 25k
    2005: 15k

det tar aldrig slut…….

• fnassel

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:09

Varierar kraftigt!
    Jag som nu är gammal gubbe i dessa samanhang bytte förr ut hela utrustningen varje år! Det blir ju förstås en slant men när man säljer så pass nya prylar får man ju hyggligt betalt för det begagnade. Nu för tiden byter jag ut det som är för slitet! Förra året var det Hängseletamparna och i år en bräda pluss en bom! För 2 år sedan hela riggen! Då får man betydligt mindre betalt för det begagnade, så summan av kostnaden är väl ungefär konstant. Någonstans runt 5-7000:-/år i snitt om man slår ut det på 30 år. Till detta kommer sedan kostnader för resor och logi mm, men det tror jag vi lämnar därhän.

/Gammelsurfarn

Surfa bör man annars dör man.
    PS. Ser ut som om det kan bli vind i eftermiddad. DS.

• lolve

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 09:29

men ni behåller ju inte allt. alltså ni säljer också. då får ni ju lite cash. lr det är redan inräknat?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur mycket cash lägger ni på prylar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.