Senaste nytt Forums Vågsurfing Hur mycket lär man sig på ca 2-3 månader?

• Hur mycket lär man sig på ca 2-3 månader?

Publicerad av anonym-anvandare på 1 december, 2003 vid 11:50

Hur mycket lär man sig på ca 2-3 månader? Har alldrig stått på en vågsurf men har vindsurfat i några år om det kan ha någon betydelse. Funderar nu på att dra till utriket någonstans och nöta några månader.

ollefax svarade 21 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2003 vid 19:43

Tjena!
    Jag var och lärde mig surfa i vintras. Hamnade på nya zeeland och i Australien.
    Jag var iväg i ca halvår och surfade ungefär varje dag i 3 månader. Man hinner lära sig ganska mycket, det första tre veckorna surfa jag longboard för att sedan sälja den och köpte en mindra mer livlig bräda.
    Det som var jobbigt i början var fysiken, man var inte man vid att använda axlarna så mycket så till en bötjan var man tvungen att ge upp ganska tidigt, ett tips är att simma mycket innan du sticker, för det tar minst 2 veckor innan man blir van bara att paddla runt.
    Du kommer ha stor nytta av vindsurfingen, det hade iallafall jag, har du sedan åkt lite skateboard och snowboard så är saken klar!
    Som sagt, man kommer långt på 2-3 månader bara man ligger i, kämpa på och ge inte upp!!
    Ha det as gött på resan!
    Kalle

• ollefax

Medlem
    3 december, 2003 vid 21:31

Gör inte samma misstag som mig och köp en liten bräda och tro att du lär dig om du har nån månad på dig. Satsa på en stor så att du kan börja ta vågor några sekunder innan de bryter. satsa på en billig longboard och byt ner dig sen när du känner dig redo, men prova en liten innan du byter. Du kommer att ta hundra gånger fler vågor om du börjar på en longboard.

Ser ju inte fel ut med en longboard enl. bilden…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Hur mycket lär man sig på ca 2-3 månader?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.